پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشجویان مازندران در سوگ جان‌باختگان سانحه هوایی شمع روشن کردند

0

جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران واقع در بابلسر شامگاه امروز با روشن کردن شمع در جلوی در ورودی دانشگاه یاد و خاطره جان باختگان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین را که بیشترشان دانشجویان دانشگاههای مختلف ایران بودند گرامی داشتند.

این دانشجویان همچنین با نصب پارچه مشکی و پارچه نوشته های دیگر و عکس هایی از دانشجویان جان باخته ، به خانواده های آنان تسلیت گفتند.

دانشگاه مازندران از دانشگاه های مادر کشور است که حدود ۱۲ هزار دانشجو و حدود ۴۰۰ عضور هیات علمی دارد.

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هم شامگاه امروز با روشن کردن شمع و گذاشتن گل و عکس دانشجویان و دانش آموختگان جان باخته همدردی خود را با خانواده های آنان اعلام کردند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور بیش از ۶ هزار دانشجو دارد که در ۶ دانشکده تحصیل می کنند.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکیست که مراسم ابراز همدردی مشابهی نیز با روشن کردن شمع ، گذاشتن عکس تعدادی از جان باختگان و آویزان کردن پارچه مشکی در آرامش کامل در بعضی از دانشگاهها و موسسات آموزشی دیگر مازندران نیز برگزار شد.

بر اساس گزارش های رسمی ، دستکم ۱۵۰ هزار دانشجو در حدود ۲۰۰ دانشگاه  موسسه آموزش عالی مازندران در حال تحصیل هستند.

 هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران جان باختند. صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس جمهوری نیز امروز در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.