پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دامداران ۲ روستای بخش چمستان نور در محاصره برف قرار گرفتند

0

سلیمان ایزدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روستاهای “ایزوا ” و “میان خمن ” در بخش چمستان در مسیر جاده چمستان -لاویج قرار دارند که برخی از دامداران این ۲ روستا به علت برف سنگین نتوانستند دام هایشان را به مناطق پائین دست انتقال دهند و بنابراین طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون نیروهای راهداری با بکارگیری همه تجهیزات مشغول عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر پوشیده از برف هستند  

وی اظهار داشت : هر ساله دامداران حاشیه مناطق جنگلی بخش چمستان زودتر از این ایام دام هایشان را به مناطق پائین دست انتقال می دادند ولی امسال برخلاف سال های پیش چنین اقدامی نکردند و در نتیجه به علت بارش سنگین برف برخی از دامداران این روستاها در محاصره برف قرار گرفتند.

ایزدی ابراز امیدواری کرد که بتوان تا پایان امروز این مسیر با همکاری نیروهای راهداری بازگشایی و دام ها نیز در محاصره برف رهایی یابند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای  شهرستان نور همچنین از انسداد جاده اصلی رویان به بلده خبرداد و گفت که هر ساله در این ایام این مسیر به علت مه گرفتگی شدید و احتمال وقوع حوادث جاده ای بنا به اعلام پلیس راه مازندران و دیگر مسئولان نهادهای ذیربط بسته می شود و بنابراین از امروز این مسیر تا پایان سال بسته می شود.

ایزدی با اشاره به آنکه این مسیر حدود ۷۵ کیلومتر طول دارد، افزود : روز گذشته به علت باز بودن این مسیر تعدادی از خودروها به علت مه گرفتگی شدید و برف سنگین در جاده گرفتار شدند که با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری و هلال احمر این خودروها رهاسازی شدند.   

این مسئول از مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به بخش بلده را دارند خواست تا از مسیر های جایگزین از جمله هراز به بلده تردد داشته باشند. 

بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفردرغرب مازندران قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.