پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خیران ۸ میلیارد تومان به پروژه مهر مازندران کمک کردند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، اسفندیار نظری روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران، رؤسا و معاونان آموزشی و پژوهشی شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله در شهرستان ساری افزود: هنوز فرهنگ سازی در مورد پروژه مهر بدرستی صورت نگرفته است و تلاش‌ها در این جهت از سوی متولیان آموزش و پرورش ادامه دارد.
وی با تشریح عملکرد آموزش و پرورش مازندران در اجرای سند تحول بنیادین در استان، گفت: راه اندازی دفتر مشترک آموزش شاخه کار و دانش با شهرک‌های صنعتی در استان مازندران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه سالانه برای مدارس از جمله این اقدامات است، همچنین اتفاق خوبی که دو سال است افتاده انجام کارهای نیروی انسانی به صورت تیمی است که باعث شده تا پایان تیرماه کاملاً نیروی انسانی مدارس به صورت خالص مشخص شوند و بحث ساماندهی نیروی انسانی برای پروژه مهر بدون مشکل باشد.
نظری همچنین با اشاره به تحصیل چهار هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان، اظهار داشت: فعالیت در این مدارس هم بدون مشکل با برنامه ریزی مناسب در حال تداوم است.
وی یکی از مشکلات مدارس مازندران کم اقبالی به رشته ریاضی برشمرد و گفت: برای رفع این مشکل در حال تدارک مسابقه‌ای به نام لذت ریاضی هستیم که به بحث انگیزشی ریاضی کمک می‌کند.
او افزو: برگزاری مسابقه تجربه‌های برتر مدیران، افزایش یک درصدی سهم هنرجویان پایه دهم هنرستان‌های حرفه‌ای در مقایسه با سال قبل و افزودن یکهزار نفر به جمعیت فنی و حرفه‌ای و کار دانش استان، افزایش بیش از ۷۰۰ هنرجو در استفاده از ظرفیت برون سازمانی و تحصیل ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در برنامه برون سپاری از دیگر اقداماتی است که آموزش و پرورش مازندران انجام داده است.

نظری به ثبت بیش از ۵۰۰ اثر در بیستمین جشنواره تجسمی در سامانه همگام توسط هنرجویان استان اشاره کرد و افزود: امسال هم دبیرخانه اولین المپیاد ایده بازار به مازندران تعلق گرفت که قریب به ۳۰۰ اثر از مازندران به این المپیاد ارسال شده و اختتامیه اش در آذر ماه است.
وی کسب رتبه دوم در شاخص ارتقای پوشش تحصیلی دانش آموزان با رقم ۹۷ و ۵۱ (۹۷.۵۱) درصد در بخش متوسطه اول را نیز از افتخارات آموزش و پرورش این استان برشمرد.

تاکید بر مدرسه محوری

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این گردهمایی گفت: مدرسه محوری بحث پیچیده و فرایندی است و به یکباره محقق نمی‌شود، در حال حاضر در حال مقدمه چینی هستیم اما در مرحله اول آمادگی نیروهاست.

عسگری نیکزاد افزود: نیروهای ما باید آموزش‌های لازم را ببینند تا در شرایط ایده آل مدرسه با رهبری و چارت‌های تعریف شده در مسیر طرح مدرسه محوری و در جهت تحقق آن حرکت کنند.
وی ایجاد فصای امن برای دانش آموز را از دستاوردهای مدرسه محوری برشمرد و افزود: مدرسه باید به یک سازمان پژوهنده و معلم نیز بایستی به پژوهشگری تبدیل شود که دانش آموز را به صورت پژوهنده تربیت کند تا رشد فکری یعنی قوه تجزیه و تحلیل دانش آموز گسترش یابد.
مدرسه محوری یا تصمیم گیری مشارکتی در مدرسه، یک بازنگری در مدارس به ویژه مدارس دولتی است، که انحصار قدرت تصمیم گیری را از یک ناحیه مرکزی، به یک مدرسه به منظور بهبود عملکرد آن مدرسه به دنبال دارد. این فرایند به سمت افزایش دادن سطح دخالت و درگیری مدرسه در اداره مدیریت خود است.

این گردهمایی با موضوع نظام راهبری مدرسه محوری و پروژه مهر ۹۸ باحضور کمرئی معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش، سلطانیان مدیر کل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش و حمیدی قائم مقام وزیر در طرح ستاد راهبری مدرسه محوری به مدت دو روز در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری در حال برگزاری است.

۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.