پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خون شهدا تا ابد پایدار می‌ماند / انتظار بود استاندار در مراسم شرکت کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه خون شهید به زمینه ریخت، نه به زمانه، گفت: خون شهدا تا ابد پایدار می‌ماند.

2

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، ، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت ۱۹۵ شهید منطقه چهاردانگه شهرستان ساری، با اشاره به اینکه خدا را شاکرم که در یادواره شهدای منطقه چهاردانگه که افتخار ورود و تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری را دارد شرکت کردم، اظهار کرد: روستای اروست بعد از سال ۱۳۷۴ که مقام معظم رهبری به این منطقه تشریف آوردند به قدمگاه مشهور شده است، چون اینجا منطقه محروم بود، مقام معظم رهبری در این منطقه حضور یافتند.

yadvareh-shohada-94-24

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها موجب شد که مجالس آن‌ها، مجالس ترحیم معمولی نشود، افزود: مجلس شهید باید هدف‌دار و با برنامه برگزار شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اعلام اینکه مجلس شهید به‌دلیل وجود شهدا، کشش و جاذبه ویژه‌ای دارد، گفت: ما در این مجالس بازخوانی حالات شهدا را داریم تا از فضائل شهدا برای خود درس بگیریم.

 

وی با بیان اینکه ضروری بود که استاندار مازندران در این محفل حضور می‌یافتند، خاطرنشان کرد: البته می‌دانم که استاندار مازندران درگیر برنامه‌های سفر ریاست جمهوری به مازندران هستند، اما استنباطم این است که حضور نیافتن آن‌ها به نوع غفلت از احساسات شریف مردمانی است که در این منطقه جمع شدند.

 

طبرسی با اشاره به اینکه شهیدان پیام‌آور سازندگی برای مردم هستند، افزود: در دین اسلام سه نوع عبادت بدنی، مالی و جانی وجود دارد که عبادت جانی، با فضیلت‌ترین عبادات است؛ چراکه انسان جان خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی دشمنان با تمام تجهیزات نظامی به کشور حمله کردند، اما شهدا با سپر کردن سینه در برابر آن‌ها ایستادند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حال حاضر پرچم مقاومت و دین‌مداری را تمام کشورهای آزاد شده است که این به برکت خون شهدا است.

 

خطیب جمعه مرکز مازندران با اعلام اینکه خون شهید به زمینه ریخت و نه به زمانه، گفت: با گذشت زمان بسیاری از موارد کم‌رنگ می‌شود، اما خط شهدا مانند خط عاشورا و خط غدیر تا قیام قیامت پابرجا است و کهنه نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در برابر شهدا این است که در دروس مدارس به مسائل آنان پرداخته شود، اضافه کرد: فرزندان نسل ششم انقلاب باید بدانند که ملت ایران برای رسیدن به قله‌های افتخار چه چیزهای بزرگی را از دست داده است.

 

آیت‌الله طبرسی مقام معظم رهبری را اسوه محکم برای ملت ایران برشمرد و افزود: نابودی اسرائیل مهم‌ترین چیزی است که کشورهای اسلامی باید به آن توجه کنند.

 

وی در این زمینه ادامه داد: ما در این بخش گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه منطقه چهاردانگه و مناطق پشت‌کوه محرومیت زیادی دارند، از مسئولان استان خواست که برای جبران این محرومیت‌ها تلاش کنند.

 

2 نظرات
  1. اشرف نژاد می گوید

    بهاری بدین نازنینی کجاست
    که این خون بهای شهیدان ماست

  2. کیاسری می گوید

    عکس اقا و اما م به این کوچیکی پایین جایگاه شایسته بود واقعا
    اون هم در قدمگاه حضرت اقا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.