پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت میلیاردی به ۴هزار خانواده/از تماس تلفنی «جهانگیری» تا دستور ایرانیتی «استاندار»

عبارت:از نیمه های دیشب طوفانی سهمگین با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر در ساعت یعنی برابر با سرعت طوفان دیشب در کالیفرنیا آمریکا، مازندران و گلستان را در نوردید.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از عبارت، از نیمه های دیشب طوفانی سهمگین با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر در ساعت یعنی برابر با سرعت طوفان دیشب در کالیفرنیا آمریکا، مازندران و گلستان را در نوردید. به گزارش مرکز مدیریت بحران استانداری مازندران در بررسی اولیه از مازندران تاکنون ۸۵۸ خانوار به تعداد ۳ هزار و ۸۴۵ نفر دچار خسارت شده اند، که بیشتر این خسارت‌ها مربوط به کنده شدن سقف منازل است.

 

تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استانداران مازندران و گلستان

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اولین مقام عالی دولت بود که به طوفان دیشب واکنش نشان داد و در تماس تلفنی با استانداران مازندران و گلستان از آخرین وضعیت روند رسیدگی به خسارت دیدگان سیل و طوفان صبح امروز در این استان‌ها مطلع و خواستار بسیج امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان شد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز در گفتگو با فارس اعلام کرد: در اقدام اولیه ۵ تن نایلون در بین خانوارهای خسارت‌دیده توزیع شد و مقداری نایلون نیز از تهران برای در اختیار قرار دادن خانواده از تهران درخواست شد که به‌زودی در اختیار خانواده‌های خسارت‌دیده توزیع میشود.

 

قائمشهر کانون طوفان و خسارت

این مسؤول با اعلام اینکه ۱۱ شهرستان استان در اثر طوفان شدید شب گذشته و صبح امروز دچار خسارت شدند، گفت: شهرستان‌های قائم‌شهر، نور و بابل کانون خسارت است که بیشترین خسارت مربوط به قائم‌شهر است.

 

فخاری با اعلام اینکه در اثر طوفان و بارش شدید باران ۷۶ روستای استان نیز درگیر خسارت طوفان و بارش شدید باران شدند، گفت: سیل و طوفان به روستاهای جویبار و ساری خسارت وارد کرد، همچنین خسارت طوفان در بخش مرکزی شهرستان ساری حادث شد که پنج روستا از این بخش را درگیر کرد.

 

وی با اعلام اینکه برای امدادرسانی به خانواده‌های درگیر خسارت طوفان و بارش شدید باران ۳۶ تیم عملیاتی اعزام شدند، افزود: ۳۴ دستگاه امدادرسانی و ۱۴۱ نفر از نیروهای هلال احمر برای امدادرسانی به‌کارگیری شدند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه برخی از خانواده‌ها نیاز به اسکان اولیه داشتند، افزود: ۳۴ مورد اسکان انجام شده و عملیات تخلیه آب در شهرهای نور و بهشهر انجام شد.

 

این مسؤول ادامه داد: کانون طوفان و خسارت در شهرستان قائم‌شهر است و بعد از آن خسارت‌ها به شهروندان بابل، نور و ساری وارد شد، در شهرستان ساری و آمل در مناطق شهری آسیبی گزارش نشد، خسارت ناشی از طوفان در بهشهر گزارش شد و در بابلسر نیز چهار خانواده دچار خسارت شدند.

 

تردید درباره مرگ یک شهروند قائمشهری

اما خبر تلخ را قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به باشگاه خبرنگاران داد و اعلام کرد: به دنبال وقوع توفان شدید در شهرستان قائم‌ شهر یک نفر کشته و ۱۸ تن مصدوم شدن این خبر البته توسط همه تکذیب شده اما همچنان روی خروجی این خبرگزاری است.

 اهم خسارات وارد شده به شهرستان های طوفان زده استان به قرار زیر است:

 

بابل: حدود ۳۸ میلیارد تومان خسارت مالی / ۷ میلیارد خسارت در بخش باغداری/ صدمه دیدن ۳هزار واحد مسکونی/ قطع بیش از ۱۴ ساعته برق  و آب در اکثر مناطق شهرستان/ تخریب سقف موزه مکرمه قنبری و آسیب به نقاشی های او

 

قائمشهر: میزان دقیق خسارت مالی هنوز اعلام نشده است/ یک کشته و بیش از ۲۰ مجروح/ قطع طولانی مدت آب و برق و خسارت جدی به زیرساخت ها

 

ساری: در مناطق اطراف ساری نظیر کلیجانرستاق خسارت به منزا مسکونی زیاد بوده است/ به برخی از راه های روستایی در چهاردانگه خسارت وارد شده است/ اما به شهر ساری خسارتی جدی وارد نشده ات.

 

نوشهر: میزان دقیق خسارت مالی هنوز اعلام نشده است/ قطع درختان و افتادن کابل های برق اصلی ترین مشکل است/ آب و برق برای بیش از ۱۰ ساعت قطع شد

 

آمل: میزان دقیق خسارت مالی هنوز اعلام نشده است/سقف بیش از ۹۰۰ خانه شهری و روستایی وحدود ۱۰۰ واحد تولیدی این شهرستان خسارت زیادی دیده است/یک پست اصلی و مهم فوق توزیع برق شهری آمل و نیز ۴۰ اصله خطوط فوق توزیع و توزیع برق شهرستان خسارت فراوانی دیده است

 

نور و محمودآباد: میزان دقیق خسارت مالی هنوز اعلام نشده است/صدمه جدی به خانه ها وارد نشده اما در بخش زیراختی مثل برق و آب خساراتی به جا مانده است/ در محمودآباد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خسارت به تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق وارد شده است/ خسارت ۸۵% به طرحهای سالمسازی دریا/ به بیش از ۵۰ واحد مسکونی در ۹ روستای بخش مرکزی و سرخ رود بین ۳۰ تا ۶۰% خسارت وارد شده است.

 

واکنش دولتی های:

*مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت که به علت گسترده بودن خسارات وارده به شبکه توزیع برق استان ، پیمانکاران برق از استان های تهران ، گلستان و سمنان به کمک مازندران آمده اند

 

*به گفته مدیرکل بحران استانداری تمامی دستگاههای امدادرسان و عضو مدیریت بحران از روز پنجشنبه در آماده باش به سر می بردند ، بلافاصله پس از وقوع توفان وارد عمل و موفق شدند ضمن مهار سریع بحران ، وضعیت را کنترل کرده و به حالت عادی بازگردانند

 

*به دستور استاندار بیش از ۵۰ هزار متر مربع ایرانیت برای پوشش سقف واحدهای مسکونی و غیرمسکونی تخریب شده از توفان خریداری شده است

 

*استاندار مازندران به شهرستان های آمل ، بابل و قائمشهر سفر کرد تا از نزدیک در جریان امداد رسانی و نیازهای مردم قرار بگیرد .

 

نسیم افتتاحیه ها و طوفان ویرانی ها

این طوفان در حالی به مازندران آمد که پنجشنبه این استان پرترافیک ترین روز حضور مسئولان ملی را تجربه می کرد.

 

محمد باقر نوبخت؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به چالوس آمده بود.

 

آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی مهمان نوشهری ها بود.

 

محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سارس سخنرانی کرد.

 

محمد حسین مقیمی، معاون سیاسی وزیرکشور در جمع دهیاران منتخب استان در سارس حاضر شد

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.