پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خروج تومور ۸ کیلویی از پای جوان مازندرانی

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود تومور ۸ کیلویی در پای جوان مازندرانی خبر داد و گفت: برای برداشتن این تومور ۶ ساعت زمان نیاز است.

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: محمدحسین کریمی‌نسب بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه عمل توده تومورال یکی از بیماران ۳۳ ساله مازندرانی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اظهار کرد: این توده تومور سطح بسیار وسیعی از ران پا را در بر گرفته بود..

 

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت این تومور به حدی است که جای سالم در پا باقی نمانده بود و شریان‌های عقب و جلو را درگیر می‎کند، افزود: وجود تومور به این اندازه در بیماران عموماً سابقه ندارد اما به دلیل مراجعه دیرهنگام بیمار به مراکز درمانی این تومور رشد بی‌اندازه داشته است.

 

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه به دلیل بزرگی تومور کار جراحی بر روی پای بیمار بسیار سخت است،خاطرنشان کرد: عمل جراحی بر روی پای بیمار با همکاری جراح عروق در حال انجام است.

 

وی با اعلام اینکه برای آزادسازی جریان در صورت صدمه در عمل، جراحی ترمیمی شریان باید انجام شود، تصریح کرد: عصب سیاتیک بیمار باید مشخص و کنار گذاشته شود تا بتوانیم تومور را برداریم.

 

کریمی‌نسب با بیان اینکه احتمال عود تومور بسیار بالا است، گفت: جلسات متعددی قبل از جراحی با همکاران سرطان‌شناسی و پاتولوژی برگزار شد و در نهایت تصمیم گرفته شد تومور به صورت کامل از پا خارج و در صورت نیاز رادیوتراپی انجام شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه وزن تومور هشت کیلو پیش‌بینی شد، افزود: حدود ۶ ساعت برای انجام این عمل زمان می‎برد.

 

وی با اعلام اینکه اگر فردی شاهد وجود توده در بدنش شد باید سریع‌تر به پزشک مراجعه کند، گفت: در هر کجای بدن توده‌ای مشاهد شد باید سریع به پزشک مراجعه شود و مراجعه به‌هنگام شانس موفقیت در جراحی را افزایش می‌دهد.

 

کریمی‌نسب درباره اینکه احتمال دارد وجود تومور در فرد ناشی از ارث باشد، گفت: بعضی از تومورها زمینه ارثی دارد و فردی که سابقه خانوادگی دارد، بیشتر از دیگران در معرض خطر است.

 

وی در پاسخ به این سؤوال که اگر بیمار وقتی متوجه توده کوچک شد به مرکز درمانی مراجعه می‎کرد چه اتفاقی می‌افتاد، افزود: با خیال راحت تومور از بدن خارج می‌شد ولی در حاضر احتمال قطع عضو هم وجود دارد به این دلیل که در حین برداشته شدن تومور به شریان‌ها آسیب جدی وارد می‌شود که امکان ترمیم آن وجود ندارد.

 

1 نظر
  1. یک کیاسری می گوید

    سلام
    باتشکر از انعکاس اخبار از سایتهای مختلف، لطفا برای رعایت اخلاق رسانه ای، منبع اخبار را ذکر نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.