پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خدمات دهی ۲ موکب روستایی دودانگه در مسیر کربلا

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: باب الله محسنی عصر جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری اولین موکب مازندران در عمود ۷۷۷ بوده است.
وی تصریح کرد: موکب روستای دادو کلا از سال ۱۳۹۵ تا اکنون در کربلا در همین مکان، عمود ۱۰۵۲  و ۱۰۵۴ مشغول خدمت رسانی به زائرین حسینی است.
خادم موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان ما در سه مکان، بالای ۳ هزار نفر است اما برای ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر در یک موکب تدارک دیدیم، در موکب عمود ۱۰۵۲ امکاناتش  از سوی ما ارسال و برادران حشدالشعبی نجف کمک می‌کنند و درعمود ۱۰۵۴ نصف نیروهای موکب از مازندران و نصف نیروها با برادران حشد الشعبی است.
محسنی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ما باید پشتیبان موکب‌داران عراقی باشیم، بیان کرد: موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری به مدت پنج سال است با مردم عراق برای پذیرای زائرین همکاری می‌کند.
وی افزود: امسال از ۱۴ مهرماه شروع کردیم تا ۲۹ مهرماه این موکب پابرجاست که ۵۵ نفر خادم دارد و از این تعداد ۱۶ نفر خانم و بقیه آقا هستند که در سه موکب تقسیم شده  و به پخت غذا، کیک یزدی، چای، کفاشی و خدمات دیگری که بتوانیم به زائران ارائه دهیم، فعالیت دارند.
خادم موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری با اشاره اینکه این موکب‌ها در سه خانه و یک حسینیه پابرجاست، تصریح کرد: از لحاظ بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش که زائران بتواند از آن استفاده کنند، هیچ کمبودی نداریم بنابراین زائران اربعین کمی با خادمان همکاری کنند تا خدمات‌رسانی بهتری داشته باشیم.
محسنی یادآورشد: این موکب‌ها مردمی است و خود مردم باید موکب را برپا کنند، ستاد اربعین مازندران همکاری لازم را داشته است و مشکلی نداریم اما متاسفانه بحث جمع آوری نذوراتی که تقسیم کردند زیاد مورد توجه ما قرار نگرفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.