پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خداحافظی مردم فولادمحله با بخاری‌های نفتی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: روستای فولادمحله یکی از روستاهای مهم و پرجمعیت شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان است که در 75 کیلومتری شمال شرقی سمنان و 40 کیلومتری کیاسر مازندران قرار دارد.

فولادمحله مرکز دهستان پشتکوه است و بر پایه سرشماری عمومی نفوس سال 1395، بیش از دو هزار و 518 نفر جمعیت دارد که تا امروز از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره بودند.

مسؤولان استان سمنان می‌گویند به 100 درصد شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر این استان گازرسانی شده است و بیش از 83 درصد جمعیت روستایی استان هم از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

توسعه گازرسانی به روستاها از خدمات ماندگار نظام اسلامی محسوب می‌شود و در این راستا، عملیات اجرایی گازرسانی به روستای فولادمحله از هفته دولت سال گذشته در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفت و دقیقاً یک سال بعد در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

72 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در یک سال!

علی‌رضا شریفی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان ششم شهریورماه سال 1396 در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به روستای فولاد محله گفته بود: برای اجرای عملیات گازرسانی به این روستا، 71 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است؛ اجرای 132 متر خط انتقال، پنج هزار و 508 متر خط تغذیه و 132 متر شبکه فولادی و لوله‌گذاری شبکه پلی‌اتیلن به طول 35 هزار و 283 متر از دیگر مشخصات این طرح است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان امروز هم که مشعل گازرسانی به روستای فولادمحله شهرستان مهدی‌شهر به دست استاندار سمنان در مسجد امام حسین (ع) این روستا روشن شد، گفت: پروژه‌های گازرسانی به روستای فولادمحله شهرستان مهدی‌شهر و خط تغذیه تقویتی سمنان-شهمیرزاد در این روستا افتتاح شد.

شریفی‌نژاد گفت: خداوند متعال را شاکریم که به برکت استقرار نظام مقدس اسلامی، توجه به همه آحاد جامعه و بهره‌مندی عادلانه همه هم‌میهنان از خدمات دولت ازجمله برخورداری شده‌اند و استفاده از انرژی پاک گاز طبیعی دستور کار همه دولتمردان است.

وی افزود: گازرسانی به روستاها با هدف گسترش رفاه و عدالت و گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال از راهبردهای شرکت گاز برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان به سکونت 6.7 نفری در هر کیلومترمربع از استان اشاره کرد و گفت: این شاخص به‌تنهایی گویای هزینه بالا و سختی‌های فراوان ایجاد و توسعه زیرساخت در سطح این استان است و تنها زمانی که مشعل گاز در هر نقطه از این استان پهناور برافروخته می‌شود کام فرزندان شما در مجموعه کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز شیرین می‌شود.

شریفی‌نژاد ادامه داد: برای گازرسانی به روستای فولادمحله بیش از 42 کیلومتر شبکه داخلی با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: در این پروژه یک باب ایستگاه تقلیل فشار CGS با ظرفیت 30 هزار مترمکعب در ساعت و یک باب ایستگاه تی بی اس با ظرفیت 10 هزار مترمکعب در ساعت احداث و راه‌اندازی شده است.

تقویت زیرساخت انرژی در مهدی‌شهر

قدرت‌الله ابک، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح روند برنامه‌های استانداری سمنان در هفته دولت اظهار کرد: پروژه گازرسانی به فولاد محله در شهرستان مهدی‌شهر که امروز هم‌زمان با افتتاح پروژه‌های شهرستان مهدی‌شهر در محل فرمانداری انجام شد، اهمیت زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه همه شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، تصریح کرد: به گفته مسؤولان شرکت گاز استان سمنان، با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های شرکت گاز در هفته دولت ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به 87.3 رسید؛ در حالی که هم‌اکنون به‌طور میانگین 76 درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان به افتتاح پروژه خط تغذیه تقویتی سمنان-شهمیرزاد با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال اشاره کرد و هدف از اجرای این پروژه را تقویت زیرساخت انرژی گاز در شهرستان مهدی‌شهر دانست.

ابک ابراز امیدواری کرد؛ ظرفیت تأمین انرژی ایجادشده علاوه بر پوشش مصرف خانگی روستاییان منطقه زمینه توسعه صنعت و رونق‌بخش کشاورزی این شهرستان را بیش از پیش فراهم سازد و مردم منطقه با استفاده ایمن و بهینه گاز قدردان این نعمت الهی باشند.

گزارش از: مرتضی مزینانی‌صفابین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.