پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خداحافظی شکارچی کهنه‌کار با شکار/ تفنگی که شکسته شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، چه بخواهیم چه بخواهیم بحث شکار وجود داشته و دارد و گریزی از آن نیست اما با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده می‌بینیم در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و این موضوع تا حدی بوده که برخی از مسیر فاصله گرفته و حتی شکار را برای همیشه کنار گذاشتند؛ چراکه در کنار لذتی که با شکار نصیب‌شان شده با لذتی که دادن فرصت زندگی بیشتر گزینه دوم و بهتر را انتخاب کردند در این راستا علی شریعت است که ۲۰ سال به‌صورت تفریحی البته در حد جزئی و تفریحانه شکار می‌کرد در راستای حفاظت از حیات وحش تفنگش را شکست و برای همیشه با شکار خداحافظی کرد.

 

شریعت که ۴۱ سال دارد در این‌باره در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: نیت کردم برای حفاظت از محیط زیست تفنگم را بشکنم.

شاید ابتدا که این تصمیم را گرفتم کمی ناراحت شدم چراکه خاطرات بسیاری با آن داشتم، ولی پس از شکستن آن به آرامش کامل رسیدم.

شریعت اضافه می‌کند: قبلا هم فیلمی از آتش زدن تفنگ توسط شکارچی دیده بودم که خیلی روی من تاثیر گذاشت و این موضوع مرا به این کار ترغیب کرد.

 

درست است ازنظر اقتصادی متضرر شدم ولی امیدوارم این کارم بتواند هرچند ذره‌ای به حفاظت از محیط زیست کمک کند.

وی ادامه می‌دهد: از همان روز که نسبت به انجام این کار اقدام کردم احساس کردم تاثیر این کار را در زندگیم احساس کردم؛ در منزل بودیم که بخاری روشن بود و لوله بخاری از جایش حرکت کرد و حتی احتمال خفگی فرزندانم وجود داشت که خیلی اتفاقی متوجه این ماجرا شدم و این اتفاق به حادثه تبدیل نشد.

این شکارچی به‌مناسبت عید غدیر برای همیشه با شکار خداحافظی کرد و امیدوار است این اقدامش بتواند تاثیرش روی حفاظت محیط زیست به همراه داشته باشد.

 

شکار واقعیتی انکار‌ناپذیر است و باتوجه به وضعیت حیات‌وحش باید با برنامه‌ریزی به بهترین نحو به صورت هدفمند و پایدار مدیریت شود در غیر این صورت حیات وحش به چند عکس و فیلم خلاصه می‌شود.

باید بدانیم همیشه زمان با ما یار نیست، ولی اگر دیر به داد طبیعت برسیم نسل بیشتر این حیوانات منقرض سده و چیزی جز حسرت و آه نصیب‌مان نخواهد شد.

البته هدف ما در این گزارش این بود که نگاه‌مان را نسبت به حیات‌وحش فراتر از نگاه پروتئینی بدانیم و جان حیات وحش را نگیریم که این مهم بهترین اقدام فرهنگی است که می‌توانیم نسبت به حیات وحش داشته باشیم؛ این قبیل اقدام فرهنگی به‌صورت نمادین در مراسم و مناسبت‌ها انجام شود نیز از بازخورد بیشتری برخوردار است.

 

 

 /86034/ج

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.