پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۴۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رازجویان صبح سه شنبه در جلسه کمیسیون مدیریت‌اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مازندران با تاکید بر اینکه هماهنگی مطلوب هلال‌احمر و اورژانس با هم، موجب کاهش تلفات جانی در جاده‌ها می‌شود، اظهار داشت: به موقع رسیدن دستگاه‌های امدادی به محل وقوع حادثه می‌تواند منجر به عدم مرگ هموطنان شود.

وی ادامه داد: حذف نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های اصلی و فرعی جهت کاهش تصادفات و آمار فوتی ضروری است.

رازجویان، مازندران را یک استان پرتردد دانست و تصریح کرد: در ایام تعطیل میزان تردد و ترافیک در جاده‌های استان مازندران افزایش می‌یابد لذا کیفیت خدمات‌دهی دستگاه‌ها باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات منجر به فوت در چهار ماه ابتدای سال ۹۹ نسبت به مشابه سال قبل، ۴۲ درصد کاهش یافته است، افزود: براساس گزارش واصله از پلیس راه، در سال‌های ۹۵ تا ۹۸، در راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری استان مازندران شاهد کاهش تعداد فوتی تصادفات رانندگی بودیم.

معاون استاندار مازندران افزود: براساس گزارش واصله از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱۶۵ نقطه حادثه‌خیز در سال ۹۸ برطرف گردید ولی همچنان ۱۰۷ نقطه پرحادثه در راه‌های استان مازندران وجود دارد که می‌بایست به فوریت برطرف شوند.

رازجویان ادامه داد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز سبب کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود.

رازجویان با تاکید بر اینکه شیوع کرونا سبب کاهش آمار سفر هموطنان شده، افزود: تمام دستگاه‌های امدادی، خدمات‌رسان و انتظامی باید ضرورت کاهش آمار تلفات جانی در جاده‌ها را در اولویت قرار دهند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس تردد در خیابان‌ها و جاده‌ها را افزایش خواهد داد، اظهار داشت: ایمنی جاده‌ها در ایام بازگشایی مدارس باید بیشتر شود.

رازجویان افزود: آموزش مأمورین راهنمایی و رانندگی و پلیس راه جهت متوقف‌کردن اصولی رانندگان متخلف، می‌تواند امنیت رانندگان را افزایش دهد.

کد خبر 5001656
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.