پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خانواده ها فرزندان را مقابل ویروس اعتیاد واکسینه کنند

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه مهارت نه گفتن و جرأت ورزی و کنترل دوستان و همسالان فرزندان را دو راه مهم واکسینه کردن فرزندان در مقابل خطرات و مضرات تهدید بزرگ و بلای عظیم اعتیاد اعلام کرد و گفت: کشف ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور و بیش از چهار تن در استان مازندران در سال گذشته و رشد ۱۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان در سال ۹۸ بیانگر تلاش گسترده قاچاقچیان و سوادگران مرگ برای سود بیشتر به قیمت قربانی کردن مردم بی گناه و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

مظفری تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با آسیب‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر پیشگیری، آگاهی بخشی و ارتقا مهارت‌های زندگی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است و برای تحقق این هدف همه اقشار جامعه باید به تکالیف و نقش خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: همانطور که مردم عزیز ما برای در امان ماندن از ویروس منحوس کرونا به دنبال ماسک و مواد ضد عفونی کننده و قرنطینه در منزل رفتند در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر خانواده‌ها می‌توانند با مراقبت و صیانت از فززندان زنجیره شیوع مواد مخدر را قطع کرده و با کاهش تقاضا مسیر سلامت جامعه را هموار کنند.

وی اعتیاد را عامل اصلی فروپاشی خانواده و طلاق خواند و گفت: خانواده می‌تواند با تدابیر واقدامات مناسب زمینه کاهش علل و عوامل موجبات اولیه جرم را فراهم کند و راه رسیدن به جامعه سالم و پایدار مشارکت همه اقشار است.

مظفری بر ضرورت توانمندسازی فردی و اجتماعی و آگاهی بخشی و مدیریت نیازها در حوزه مقابله با مواد مخدر تاکید و ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق طرح یاریگران زندگی زمینه مشارکت همه اقشار جامعه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت کاهش نرخ شیوع مواد مخدر و نرخ مرگ ومیر در استان فراهم شود.

کد خبر 4929611
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.