پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خاطره استاد قادری از مرحوم حجت‌الاسلام‌ محتشمی پور

استاد قادری در یادداشتی درگذشت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت و از خاطره‌ ای با وی نوشت.

0

حجت الاسلام و المسلمين محتشمی‌پور در انتخابات سال ۱۳۸۴ رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی بود و در انتخابات سال ۱۳۸۸ ریاست کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی را به عهده گرفت و پس از وقایع بعد از انتخابات ۸۸، کم کم به حاشیه سیاست ایران رفت.

محتشمی‌پور در سال ۱۳۹۰ به عراق رفت و ۱۰ سال پایانی عمر خود را در نجف گذراند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور ، بامداد دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ درگذشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد تقی قادری استاد حوزه علمیه قم اهل روستاي  اراء از بخش چهاردانگه استان مازندران است.

استاد قادری در یادداشتی درگذشت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت و از خاطره‌ ای با وی نوشت.

متن یادداشت به شرح زیر است:

در تابستان سال ۹۰ یا ۹۲ حقیر مدت دوماه توفیق پیدا کردم امام جماعت نماز صبح حرم مطهر، وخطیب بعثه بعد از نماز صبح و نماز مغرب عشاء حرم مطهر امام علی علیه السلام باشم.

بعد از سخنرانی شب ها جهت قرائت زیارت جامعه کبیره به حرم مشرف می شدم و می دیدم مرحوم محتشمی پور هر شب مشغول زیارت جامعه هستند.

یک شب خدمت سید مجاهد عرض کردم بنده در ایران شنیدم حضرتعالی به دلیل جریان سال ۸۸ قهر کردید و به نجف آمدید، بعد توضیح دادم حضرتعالی در اوج غربت امام در کنار امام بودید، پایه گذار حزب الله در لبنان شما هستید، دست و چشمت را در مبازره با صهیونیزم از دست دادید، نماینده مجلس و همچنین وزیر کشور و مخالف نهضت آزادی بودید از شما چنین انتظاری نیست از نظام فاصله بگیرید و قهر کنید، ایشان از بنده پرسید چقدر حضرت امام علی علیه السلام را قبول دارید؟ گفتم با همه وجودم، بعد فرمود به همین امام علی علیه السلام سوگند، همسرم به شدت به نجف و حرم دل بسته است و ایشان به من گفت عمری از ما باقی نمانده است برگردیم به نجف، و من به همسرم گفتم فرزندانمان تهران هستند، درنجف هم حداقل امکانات فراهم نیست ایشان گفت همه سختی را می پذیرم ولی می خواهم عمر باقی مانده را در نجف در کنار امام امیر المومنین بگذرانیم من قبول کردم و این کل ماجراست حرف های فراوانی را شنیدم ولی نمی شود دهان دیگران را بست.

بنده به ايشان عرض کردم پشت سر عالی غیبت نکردم ولی هم غیبت شنیدم و هم متن های متضمن، غیبت، افتراء و دروغ نسبت به جنابعالی را شنیدم بخصوص بعضی که جهمنی بودن شماها را حتمی می دانند، بسیار خندید.

کتاب من فاطمه هستم تالیف خودم در آن شب در اختیارم بود به مرحوم محتشمی پور هدیه کردم و این موجب شد سفرهای بعدی درحرم وقتی ملاقات حاصل می شد اظهار می کرد که کتاب را بادقت مطالعه کردم از سر اخلاص قدردانی می کرد.

یک بار سید مجاهد گفت قلبا مایلم شما را دعوت به منزل کنم ولی می ترسم انگ جهنمی بودن به شمابخورد !!!!

دکتر قادری فرزند بنده سال های اخیر که در ماه رجب برای اعتکاف به کوفه می رفت بیان داشت مرحوم محتشمی پور در گوشه ای از مسجد کوفه جدای از همه در حال اعتکاف بود.

از خداوند متعال می خواهم وی را با جدش امام امیر المؤمنین علیه السلام محشور نماید و به ما اخلاص و صفای باطن عنایت نماید ان‌شاءالله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.