پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمله پلنگ به یک دامدار و کشته شدن یک راس گاو در روستای چورت

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، صبح امروز جمعه 25 فروردین 1396 یک دامدار در روستای چورت به وسیله یک قلاده پلنگ مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد.

در این حادثه آقای بابایی از  دامداران روستای چورت که برای پیدا کردن چند راس گاو به جنگل ها اطراف روستا رفته بود مورد حمله این پلنگ قرار گرفت.

آقایی بابایی در ای رابطه به خبرنگار ما گفت: صبح امروز حدود ساعت 8 پس از این که 4 راس گاو من از شب گذشته ناپدید شده بود برای پیدا کردن آنها به جنگل اطراف روستا رفتم. پس از رسیدن به نزدیکی روستای خارخون و در محلی به نام تیرجاری با لاشه ی یکی از گاوها روبرو شدم.

این دامدار در ادامه گفت: با نزدیک شدن به این لاشه برای بررسی بیشتر در فاصله یکی دو متری از لاشه ناگهان با یک پلنگ روبرو شدم. پلنگ با دیدن من بلافاصله به سمت من حمله ور شد و به من صدمه زد. من در حالی که ترسیده بودم با در دست گرفتن یک چوب که از سیم خارداری که در نزدیکی ما بود جدا شده بود از خود دفاع کردم و در این حال پلنگ کمی عقب نشست.

وی ادامه داد: در این فرصت که پلنگ به عقب رفته بود من فرصت پیدا کردم تا به بالای درخت رفتم. در این حال پلنگ که بخشی از لاشه گاو که چند ماهی آبستن بود را خورده بود مرا رها کرد و به سمت لاشه رفت. من هم پس از 15 الی 20 دقیقه و غلبه بر ترس و استرس خود با خانه تماس گرفتم و مردم روستا با هر وسیله ای بود به محل حادثه آمده و پلنگ را فراری دادند.

آقای بابایی درباره صدمات وارده به خود گفت: پلنگ در این حمله به بخش هایی از گردن، دو دست و پشت من آسیب وارد کرد ولی خدا را شکر آسیب ها جدی نبوده و اکنون در منزل در حال استراحت هستم.

بنا بر اعلام این دامدار با مواجه شدن با این حادثه و نجات دادن جان خود هنوز از سرنوشت سه راس گاو دیگر خود خبری ندارد.

با تشکر از عبدالرحیم بگنج پور از محیط بانان پارک ملی کیاسر برای ارسال تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.