پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمله شبانه خرس به کندوهای عسل روستای مزده +تصاویر

0

 

حمله ور شدن یک قلاده خرس در روستای مزده از توابع بخش چهاردانگه ساری به کندوهای زنبور عسل زنبورداران خسارات وارد کرد.

 

شب گذشته کندوهای یک زنبور دار چهاردانگه تخریب شده است که زنبوردار عامل این خسارت را یک قلاده خرس می داند.

 

photo_2016-10-03_20-12-57

 

علی اصغر عشیری، زنبوردار اهل روستای مزده، که پنج کندوی وی نابود شده است در تماسی با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه اظهار داشت یک قلاده خرس درشب  گذشته پنج کندو به ارزش حدود ۲۰ میلیون ریال را تخریب کرده است

 

وی در ادامه گفت برای مواظبت و درامان ماندن سایر کندوها ازحمله مجدد خرس مجبور به شب پی کردن هستیم که این امرسخت و پرهزینه و خطرات زیادی نیز برای ما دارد و درنهایت مجبور به ترک منطقه خود هستیم.

 

وی با بیان اینکه فاصله این زنبورستان با روستا کمتر از پانصد متر است افزود: شواهدی از حضور این خرس در روستا نیز مشاهده شد و اگر کارشناسان محیط زیست برای کنترل این خرس اقدام نکنند احتمال حمله خرس گرسنه به اهالی روستا نیز وجود دارد.

 

نورعلی عشیری یکی از اهالی و دامدار این روستا نیز با اعلام اینکه چندین سال در این روستا به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستم گفت: از نگرانی و هراس خود از آمدن به سر زمین های خود و همراهی کردن دام می ترسیم .

 

وی افزود: تعدادی زیادی دامدار نیز در این روستا وجود دارند و احتمال حمله خرس گرسنه به حیوانات این دامدارها نیز دور از انتظار نیست. البته گرگ که فراوان به ما صدمه میزنند و حتی چند روز قبل دو راس از گوسفندهای مرا خوردند که بالغ بر یک میلیون به من ضرر زدند.

 

وی از مسئولین محیط زیست چهاردانگه  خواست تا فکری برای حیات وحش منطقه کرده تا حادثه ی حمله گرگ و خرس در منطقه دوباره تکرار نشود.

 

photo_2016-10-03_20-12-52 photo_2016-10-03_20-12-46 photo_2016-10-03_20-12-39

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.