پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حل مشكلات آب در روستاهاي استان با حضور مدير كل امور روستايي و مدير عامل آبفار استان

مشترکین آب روستایی باید در نظر داشته باشند آب شرب را برای آبیاری باغ ها و مصارف غیر شرب استفاده نکنند

0

در اين نشست ابتدا مهندس عبدي با تشكر و خير مقدم خدمت حضار در جلسه بويژه مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان مهندس عبدالهي و كارشناسان ايشان ،و ضمن قبولي طاعات و عبادات ، بحث مشكلات آب در روستاهاي استان بويژه فرسودگي شبكه هاي قديمي در روستاها را يادآور شدند و افزودند : اداره كل روستايي هم به اندازه توان و اعتبارات خود در مسير تعويض شبكه هاي فرسوده و لوله گذاريهاي جديد در روستاهاي استان ، حتما با اداره آب و فاضلاب روستايي همكاري خواهد كرد تا مشكل كم آبي كه بعضا در روستاهايي مشاهده مي شود به طور كامل برطرف شود .

به گزارش چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عومی اداره کل امور روستایی استان مازندران در ادامه مهندس عبدالهي مدير عامل آبفار استان هم تولید آب شرب هزینه سنگینی برای دولت دارد در صورتیکه هزینه آب بهای پرداختی از سوی مردم بسیار ناچیز است اما علیرغم تمامی کمبودها و مشکلات اعتباری سعی داریم آبرسانی مستمر و بهینه تداوم داشته باشد لیکن این مهم همکاری بیشتر مردم و مشترکین را می طلبد.

وی ادامه داد: مشترکین آب روستایی باید در نظر داشته باشند آب شرب را برای آبیاری باغ ها و مصارف غیر شرب استفاده نکنند چرا که منجر به کمبود و افت فشار آب می شود و از نظر شرعی هم جایز نیست لذا کارشناسان آب شرب روستایی در صورت مشاهده تخلفات، پیگیری قانونی خواهند کرد

مهندس عبدالهي خاطر نشان كردند : از مجموع 450 میلیارد ریال اعتبار مصوب سال گذشته 220 میلیارد ریال تخصیص یافت لذا تکمیل پروژه های نیمه تمام نیاز به اعتبارات جدید دارد.

نوز اعتبار عمرانی و ملی مورد نیاز برای ادامه عملیات اجرایی پروژه های نیمه تمام اعلام نشده است لیکن پیمانکاران مشغول فعالیت هستند و ما آنها را مجاب کردیم تا ابلاغ اعتبارات سال مالی جدید فعالیت اجرایی پروژه های نیمه تمام آبرسانی را به تعویق نیندازند.

مهندس مجید عبدالهی با تاکید بر اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام آبرسانی روستایی همگام با رویکرد دولت افزود: در حال حاضر 245 پروژه نیمه تمام آبرسانی روستایی در استان وجود دارد که تکمیل این پروژه ها به اعتباری بالغ بر 2 هزار و یکصد میلیارد ریال نیازمند است.

وی افزود: برخی از مشترکین روستایی برای سمپاشی محصولات خود از آب شرب استفاده می کنند و هنگام پر کردن مخازن سمپاش موجب آلودگی آب می شوند که البته ما با پیگیری، بازدید و آزمایشهای مکرر از استفاده آب شرب توسط سایر مشترکین جلوگیری می کنیم.

وی از برخورد قانونی با مشترکین متخلف خبر داد و گفت:آلوده کردن آب شرب با سلامت مردم سر وکار دارد و ما در صورت مشاهده تخلف به هیچ وجه در پیگیری حقوق مردم مسامحه نمی کنیم .

مدیر امور آبفار ساری با تاکید بر حفاظت از منابع آبی و تاکید قانون بر اولویت آب شرب بر سایر مصارف، از نهادهای مرتبط خواست ضمن رعایت این قانون از دادن مجوز و پروانه ساخت و ساز در حریم چاههای آب شرب جلوگیری کنند چرا که موجب آلودگی آب شرب می شود و سلامت مردم را به خطر می اندازد.

 -1-1-1-1-1-1-100011 -1-1a1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.