پایگاه خبری چهاردانگه: منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در سیستم اداری ما حاکم بوده، دریافتی افراد متناسب با کار و خدمات مشابه در وزارتخانهها متفاوت است و این تبعیض در وزارتخانهها نیز مشاهده میشود.
وی اضافه کرد: دولت باید تناسب قابل دفاع بین حقوق و مزایا افراد در دستگاهها برقرار کند، دریافتی آموزش و پرورش با دریافتی وزارت علوم که فعالیت مشابه انجام میشود، ناعادلانه است.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان دریافتی در شرکتها اگر چه بر مبنای خاص و آییننامه استخدامی خاص است ولی قابل دفاع نیست.
یوسفنژاد اضافه کرد: اصلاح نظام اداری یکی از خواستههای مجلس قبل و مجلس آینده است و دولت باید این زمینه را فراهم کند.
وی در ارتباط با حقوق دریافتی مدیران بیمه یادآور شد: حقوق دریافتی با این اعداد و ارقام صحیح نبوده و قابل دفاع نیست، این موضوع باعث نگرانی در نظام اداری و اثر نامناسب بر روحیه پرسنل و بدنه سیستم ایجاد میکند.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس فعلی و مجلس آینده باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.
منبع : فارس
تساوی
معلم پای تخته داد می زد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسی ها
لواشک بین خود تقسیم می کردند
وان یکی در گوشه ای دیگر«جوانان» را ورق می زد
برای که بی خود های و هوی می کرد و با آن شور بی پایان
“””تساوی های جبری را نشان می داد”””
با خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک
غمگین بود
تساوی را چنین بنوشت:
«یک با یک برابر است…»
از میان جمع شاگردان یکی برخاست
همیشه یک نفر باید بپا خیزد
به آرامی سخن سر داد:
تساوی اشتباهی فاحش و محض است
معلم
مات بر جا ماند.
و او پرسید:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود آیا باز
یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهشی بود و سوالی سخت
معلم خشمگین فریاد زد:
آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه زور و زر به دامن داشت بالا بود
وانکه
قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت
پایین بود…
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه صورت نقره گون
چون قرص مه می داشت
بالا بود
وان سیه چرده که می نالید
پایین بود…
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفت خواران
از کجا آماده می گردید؟
یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد؟
یا که زیر ضربت شلاق له می گشت؟
یک اگر با یک برابر بود
پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟
معلم ناله آسا گفت::
بچه ها در جزوه های خویش بنویسید
یک با یک برابر نیست…
(خسرو گلسرخی)