پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور زعفران چهاردانگه در نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی مازندارن

نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی مازندارن در ساری افتتاح شد.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی مازندارن در ساری افتتاح شد.

 

این نمایشگاه بعدازظهر روز گذشته ( دوشنبه 3 آذرماه 1393 ) با حضور آقای ربیع فلاح، استاندار مازندارن و همچنین سردار بابایی فرمانده سپاه مازندران و حجت الاسلام ابراهیمی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل اداره کل ارشاد اسلامی در ساری برگزار شد.

 

در این نمایشگاه تولید زعفران چهاردانگه که برای اولین بار در سال جاری با همکاری بسیج سازندگی ساری به ثمر نشسته بود حضور داشت.

 

بخش چهاردانگه با توجه به وسعت و داشتن آب تنوع آب هوایی و خاک بسیار مناسب  دارای پتانسیل بسیار مطلوبی در زمینه کشاورزی می باشد. اما متاسفانه به این  پتانسیل ها  توجه جدی نشده است و در نتیجه کشاورزی منطقه بازدهی لازم را نداشت و به همین دلیل مردم از روستاهای این بخش مهاجرت نمودند.

 

اما  در سال های اخیر عرصه ی جدیدی در کشاورزی منطقه گشایش پیدا نمودندو کاشت درختان سیاه ریشه و زعفران نمونه ی بارزی از آن می باشد.

 

زعفران که از  چاشنی های بسیار مهم در غذای ایرانی به حساب می آید و ارزش افزوده آن بالا می باشد.در سال گذشته در روستای کسوت کاشته شده است و خوشبختانه جواب مناسب را هم در بعد کمی و هم ذر بعد کیفی داشت.

 

کاشت زعفران در بخش چهاردانگه عرصه جدیدی برای کشاورزی در منطقه گشوده است و می رود نام چهاردانگه در کنار تولید کنندگان زعفران قرار گیرد.

 

zaferan

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.