پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور بیش از 25 پیمانکار در لوله گذاری گاز همزمان عملیات خط 42 اینچ دامغان – ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، محمود آستانه عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از گازرسانی به 11 روستای هزارجریب شهرستان نکا در شرق مازندران افزود : پارسال هم دولت برای گازرسانی در این استان بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه کرده بود.

وی با اعلام این که 151 روستای مازندرن تا پایان سال آینده به شبکه گاز می پیوندند ، گفت که برای گازرسانی به این روستاها بیش ا 200 میلیارد تومان بودجه در نظر رگفته شده است .

آستانه تامین سوخت پاک برای ساکنان شهرها و روستاها از طریق توسعه گازرسانی را از جمله برنامه‌های وزارت نفت اعلام کرد و گفت : گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار از جمله طرح های مهم برای تحقق این برنامه هاست که با قوت در دولت تدبیر و امید ادامه دارد .

وی افزود : وزارت نفت با توجه ویژه به رفاه اجتماعی ، محیط زیست و رشد اقتصادی گام های بزرگی در گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار و گازرسانی برداشته است و برای اصلاح ساختار انرژی نیازمند همراهی مجلس و دولت هستیم .

نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی بر ضرورت مصرف بهینه گاز تاکید کرد و افزود : متاسفانه آمار خوبی در مصرف گاز نداریم و همان طور که تلاش مفیدی برای گازرسانی انجام می شود باید در مصرف بهینه توسط مشترکان هم تلاش شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر سالانه 6 میلیارد متر مکعب گاز در استان مازندران مصرف می شود و در این بخش نیازمند صرفه جویی هستیم. با حضور مشاور وزیر نفت طرح گازرسانی به 11 روستای دهستان ‘ پی رجه ‘ در منطقه کوهستانی بخش هزارجریب نکا که برای آن 85 میلیارد ریال هزینه شده است ، به بهره برداری رسید. با روشن شدن مشعل گاز در این روستاها ، دستکم یکهزار و 200 خانوار ساکن در آنها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

گازرسانی به مناطق کوهستانی و سخت گذر مازندران در دولت یازدهم و همزمان با ایجاد خط لوله گاز دامغان – ساری با هدف تامین سوخت پاک برای این مناطق و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت .

خط 42 اینچ گاز رسانی دامغان – کیاسر – ساری به طول 170 کیلومتر مرداد ماه امسال با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید.

همزمان با اجرای عملیات لوله کشی خط 42 اینچ دامغان – ساری ، لوله گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از 25 پیمانکار در شهرهای کیاسر ، فریم و 160 روستای 2 بخش دو دانگه و چهاردانگه ساری و 151 روستای بخش هزار جریب نکا و یانسر بهشهر آغاز و اولین طرح گازرسانی به این مناطق نیز آبان ماه با روشن شدن مشعل گاز در شهر کیاسر مرکز بخش چهاردانگه ساری محقق شد.

طبق آمارهای رسمی هم اکنون بیش از 99 درصد از شهرها و حدود 91 درصد از روستاهای مازندران به شبکه گازرسانی متصل هستند و تا پایان سال 97 طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان تمام روستاهای بالای 20 خانوار مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.