پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حساسیت نسبت به شکنندگی محیط زیست مازندران نهادینه نشده است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین حسن نژاد عصر چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز محیط بان در ساری که با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، افزود: خاک زرخیز کشاورزی و لطافت آب و هوای مازندران وابسته به وجود جنگل بی مانند و دریای خزر است و باید هنرمندانه از آن استفاده درست کنیم.

وی از کاهش محسوس وسعت جنگل و مرتع، تجاوز به عرصه های ساحلی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی به عنوان مهم ترین تهدیدهای زیست محطی مازندران یاد کرد و گفت: امروز توسعه نامتوازن به همراه بهانه اجرای طرح های مختلف تولیدی لطمه جدی به محیط زیست استان وارد کرده است.

حسن نژاد گسترش حاشیه نشینی از دیگر عوامل تخریب محیط زیست مازندران و زندگی مردم استان برشمرد و افزود: وضعیت تولید و رها سازی زباله ها، و پسماند و فاضلاب در این نقاط وحشتناک است.

معاون استاندار مازندران گفت: بی توجهی به زوایای زیست محیطی، اوضاع نامناسبی را در همه حوزه های استان به وجود آورد و زندگی شهروندی در مازندران به شدت در خطر تهدید زیست محیطی قرار دارد.

وی از تشکل های زیست محیطی خواست تا با ورود به صحنه، حساسیت نسبت به شکننندگی مقولات زیست محیطی استان را در افکار عمومی نهادینه کنند.

در این مراسم از ۱۳ محیط‌بانان نمونه مازندران تجلیل شد.

۶۹۹۰/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.