پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حراج سلامت در استخرهای روباز بدون مجوز در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، براساس گزارش غیر رسمی حدود ۱۰ تا ۲۰ استخر روباز در شهرها و مناطق روستایی مازندران فعالیت دارند که تاکنون هیچ درخواستی برای صدور مجوز بهره برداری از این اماکن ورزشی از سوی صاحبان آن انجام نشده و تمام آنها بدون کمترین نظارت بهداشتی و انتظامی در حال فعالیت اند که می تواند علاوه بر خطر بیماری حتی تهدید جانی را نیز برای بهره برداران این اماکن که بیشترشان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند به دنبال داشته باشد.
الزامی بودن دریافت مجوز برای اماکن ورزشی از جمله استخر
براساس گزارش اداره کل ورزش و جوانان مازندران تمام سالن‌های ورزشی به خصوص استخرها باید برای فعالیت از کمیسیون ماده پنج مستقر در اداره کل ورزش و جوانان استان ها مجوز فعالیت دریافت کنند و صدور مجوز به معنای رسمیت بخشیدن به نظارت ها از سوی دستگاههای مختلف از جمله این اداره کل است.
این در حالیست در شرایط فعلی به دلیل عدم صدور مجوز برای استخرهای روباز در مازندران، نظارت بر این اماکن نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد و هیچ دستگاهی نیز خود را مسوول نظارت و یا برخورد با این اماکن فاقد مجوز نمی داند و هر یک از دستگاههای متولی دیگری را مسوول این کار می داند.
اماکن نیروی انتظامی: فهرست استخرهای روباز به ما نرسید
رئیس نظارت براماکن عمومی نیروی انتظامی مازندران می گوید: تاکنون فهرستی از استخرهای روباز و حتی سرپوشیده غیرمجاز برای برخورد قانونی از سوی دستگاههای متولی (اداره کل ورزش و جوانان استان) به اماکن ارسال نشده است.
سرهنگ احمد تقوی در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: در صورتی که فهرست این استخرهای غیرمجاز و یا تخلفاتی که داشتند به ما برسد، ما براساس قانون با این اماکن برخورد قانونی از جمله تعطیلی فعالیت را انجام می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: باید دستگاههای متولی در این زمینه فهرست را در اختیار ما قرار دهند و ما با توجه به درخواست آنها نسبت به برخورد قانونی اقدام کنیم، وقتی درخواستی به ما از سوی دستگاه متولی نرسد، ما چگونه می توانیم برخورد داشته باشیم.
سرهنگ تقوی در مورد نظارت انتظامی و نظامی بر این اماکن گفت: در این بخش اگر پلیس گزارش مردمی دریافت کند، به محل اعزام و بررسی های قانونی را نسبت به تخلف این واحد انجام می دهد و پس از آن نسبت به تصمیم قانونی برای فعالیت آن اقدام خواهد کرد.
وی اظهارداشت: علاوه بر آن چنانچه پلیس در هنگام گشت زنی به چنین اماکنی برخورد کند که جرم مشهودی در آن در حال وقوع باشد، بدون حکم قضایی می تواند نسبت به اعمال قانون اقدام کند و محدودیتی در این حوزه برای پلیس برای اعمال قانون وجود ندارد.
به گفته وی تاکنون گزارشی در زمینه مشکلات استخر رو باز و حتی سرپوشیده به اماکن از سوی دستگاه متولی که اداره کل ورزش و جوانان استان است، ارایه نشده است.

بی اطلاعی اداره کل ورزش و جوانان مازندران از آمار استخرهای روباز
براساس گزارشی که اداره کل ورزش و جوانان مازندران به صورت تلفنی در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داد، صرفاً به فعالیت یک استخر سرپوشیده فاقد مجوز آن هم مربوط به شهرداری قائمشهر اشاره شد که در این یک فقره نیز به برخورد اداره کل با این مکان ورزشی غیرمجاز اشاره ای نشده است.
در این گزارش آمار استخرهای سرپوشیده در استان ۵۰ واحد اعلام شد که تعداد زیادی از این استخرها در اختیار ادارات و دستگاههای دولتی و یا ادارات ورزش و جوانان در شهرستان ها قرار دارد.

توصیه بهداشت محیط به پرهیز از شنا در استخرهای روباز
مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت مازندران می گوید: تاکنون هیچ نظارتی از سوی اداره سلامت محیط کار بر استخرهای روباز که مکان فعالیت آنها نیز به دلیل عدم دریافت مجوز مشخص نیست، انجام نشده است.
محمدحسن ابدی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: چنانچه آدرس و محل فعالیت این استخرها از سوی مردم از طریق شماره ۱۹۰ به اطلاع بهداشت برسد، قطعاً آنها این واحدها را ولو اینکه فاقد مجوز فعالیت باشند مورد نظارت قرار می دهد و با انجام آزمایش از آب مصرفی نظرات خود را برای سلامت آنها اعلام می کند و یا در صورت بروز مشکل دستور تعطیلی آن را صادر خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط در هنگام نظارت میزان مواد ضد عفونی به کار رفته (کلر) در آب را مطابق استاندارد بررسی می کنند، چرا که افزایش میزان کلر نیز می تواند برای شناگران ایجاد مسمومیت کند و در شرایط فعلی صرفاً استخرهای سرپوشیده دارای مجوز شرایط مناسب برای شنا را دارند.
ابدی اظهار داشت: توصیه می شود تا شناگران از شنا در استخرهای روباز و رودخانه ها به دلیل احتمال وجود مشکل بهداشتی، پرهیز کنند و در مورد فعالیت غیرمجاز این واحدها اطلاع رسانی داشته باشند.
۶۹۸۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.