پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود ۴۰ درصد خانه‌های روستایی مازندران غیرمقاوم است

0

بر اساس آمارهای رسمی، هم اکنون حدود ۴۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی مازندران وجود دارد.

روستاهای مازندران بر اساس آخرین سرشماری نفوذ و مسکن ۴۳ درصد جمعیت استان را در خود جای می دهند. این رقم بالاترین نرخ اسکان در مناطق روستایی کشور است. مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حسین خانی نوذری روز دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که از سال ۸۴ تاکنون حدود نیمی از واحدهای مسکونی روستاهای مازندران با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی و مقاوم سازی شد.

وی با اعلام این که تسهیلات مسکن روستایی برای سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۷۰ درصد بیشتر شده است، توضیح داد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از ۲۵۰ میلیون ریال سال گذشته به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

خانی افزود: در سال جاری برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می شود که سه سال از این زمان اقساط دوره مشارکت است.
وی سهمیه  استان مازندران را از تسهیلات مسکن روستایی حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی بیان کرد و از فرمانداران و بخشداران خواست با تسریع در صدور پروانه ساختمانی روستایی و تشویق روستاییان به دریافت این تسهیلات، روند نوسازی خانه های روستایی را تسریع کنند.

این مسئول گفت: در شرایط فعلی تحقق نوسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی بیش از یک دهه زمان می برد و باید به گونه ای هماهنگی در شهرستان ها ایجاد شود که بتوان این سهمیه را به طور کامل هر ساله جذب کرد.
خانی نرخ تسهیلات مسکن روستایی را پنج درصد اعلام کرد و افزود: ۱۳ درصد بقیه سود قانونی تسهیلات ۱۸ درصدی را دولت براساس تعهدی که به ۶ بانک عامل سپرده، پرداخت خواهد کرد تا از ضمانت روستاییان خارج شود.
مازندران سه هزار روستا دارد.

۶۹۸۲/۱۶۵۴
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.