پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود ۱۹۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در مازندران تحویل شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ،بر اساس قانون مالیات، تعریف سال مالیاتی عبارت است از یک سال شمسی که از اول فروردین هر سال شروع و به آخر اسفند همان سال ختم می‌شود. در مورد اشخاص حقوقی مشمول مالیات که سال مالی آن‌ها به موجب اساسنامه با سال مالیاتی تطبیق نمی‌کند، درآمد سال مالی آن‌ها به جای سال مالیاتی مبنای محاسبه مالیات قرار می‌گیرد و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا پایان تیرماه است.

سال مالیاتی که هفته پیش اظهارنامه مالیات آن در کشور جمع اوری شده است مربوط به سال ۹۷ می باشد که در هر تیرماه جمع آوری می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از این میزان ۱۰ هزارو ۵۹۰ فقره اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی اعم از شرکت ها و کارخانه ها بود.

علی اکبر حمزه ای گفت:  رقم مالی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته رشد پنج درصدی را ثبت کرد.

وی افزود: از مجموع اظهارنامه های مالیاتی امسال ۱۶۲ هزار و ۳۵۵ مورد مربوط به مشاغل می باشد که نسبت به سال مالی ۹۶ رشد پنج درصدی داشت.

به گفته او رقم ریالی اظهارنامه ای مالیات بر مشاغل استان بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان برآورد شد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران همچنین اظهار داشت که حدود ۹۴ هزار اظهار نامه مالیاتی مشاغل مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم بوده و مقطوع است و باقی اظهارنامه ها ممکن است تغییر کند.

گفتنی است که طبق تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب ۱۳۹۴ قانون مالیات‌های مستقیم؛ سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مؤدیان مذکور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مؤدی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.

حمزه ای همچنین اظهار نامه مالیاتی املاک را نیز از جمله مشمول مالیات خوداظهاری عنوان کرد و گفت:  تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ مورد اظهارنامه مالیات بر املاک نیز به امور مالیاتی استان تحویل داد شد که نسبت به سال گذشته رشد ۲ درصدی داشت.

وی درباره رقم ریالی اظهارنامه مالیات بر املاک نیز گفت که هنوز میزان ریالی آن محاسبه نشده است.

به کسی اجازه فرار از مالیات را نمی دهیم

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان اینکه سیاست نظام و دولت حرکت به سوی اقتصاد پایدار مبتنی بر مالیات است ، تاکید کرد: به هیچ کسی در استان مازندران اجازه فرار از مالیات را نخواهیم داد.

حمزه ای با بیان اینکه بدهکاران و فراری های مالیاتی را به خوبی شناسایی کرده ایم ، افزود: شاید دریافت مالیات از این افراد زمان بر باشد اما از آنها خواهیم گرفت و تمام راههای فرار را بر آنها می بندیم. 

وی همچنین به فرار مالیاتی بیش از سه هزار میلیارد تومانی در مازندران اشاره کرد و گفت: تمامی حساب های بانکی و فعالیت های اقتصادی انها بررسی و مراحل قانونی در دست اقدام است. 

به گفته مدیرکل امور مالیاتی مازندران اغلب فرار مالیاتی استان مربوط به مالیات بر ثروت و سرمایه در بانک است که به خوبی همه انها را شناسایی کرده ایم.

استان مازندران از جمله استان های خوش حساب در مسئله مالیات است و تحقق مالیات در این استان بیش از ۹۷ درصد می باشد. 

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.