پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حجت الاسلام شیخ محمد علی رجبی دار فانی را وادع گفت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، حجت الاسلام شیخ محمد علی رجبی روحانی سرشناس چهاردانگه بعد از تحمل مدتی بیمار دارفانی را وداع گفت.

معرفی حجت الاسلام  محمد علی رجبی کیاسری

محمد علی رجبی فرزند حجت الاسلام احمد رجبی و برادر محمد رجبی مداح و تعزیه خوان مشهور کشور در سال ۱۳۳۰ در شهر کیاسر متولد شد. بعد از گذراندن مقدمات تحصیلی در کیاسر عازم حوزه علمیه قم شد. وی  در مبارزات علیه رژیم سابق  شرکت فعال داشت به همین دلیلبازداشت و به مدت  شش ماه زندانی شد.

ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئول کمیته انقلاب اسلامی کیاسر و بعد هم در سپاه استان مرکزی  خدمت نمود. اکنون در حوزه علمیه امامیه ساری و سردفتری ازدواج مشغول می باشد.

رجبی کتاب شرم خنجر را در تعزیه به رشته تحریر در آورد و در زمینه تعزیه که در خاندانش به صورت مورثی  جریان دارند تحقیق پژوهش نموده و مقالات  در این زمینه به نگارش در آورده است.

محمد علی رجبی کیاسری فرزند احمد در سال ۱۳۳۰ در کیاسر  چهاردانگه به دنیا آمد. او طلبه بوده و بر اساس سند بیوگرافیک ساواک نامبرده دارای تمایلات افراطی مذهبی بوده و در تظاهرات سال ۱۳۵۴ مدرسه فیضیه قم شرکت و ضمن دادن شعارهای مضره مبادرت به نصب اعلامیه به دیوار مدرسه مزبور نمود. لذا در تاریخ ۲۷/۹/ ۱۳۵۵ بازداشت و در تاریخ ۱۲/ ۲/ ۱۳۵۶   آزاد گردید.

mohamad ali- rajabi

منبع: کتاب انقلاب اسلامی به روایت  اسناد ساواک روز شمار مازندران(ساری) ج ۲ ص1393

getFile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.