پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال و هوای موکب شهدای چهاردانگه ساری در مرز مهران

0

مدیر اجرایی موکب شهدای چهاردانگه ساری که در حال حاضر در مرز مهران مستقر است، از ارائه خدمت روزانه به ۳هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر با طبخ و توزیع پنج وعده غذایی خبر داد.  

 خبرگزاری شبستان_ مازندران؛ زیارت اربعین، تنها یک سفر فیزیکی نیست، بلکه سفری است به اعماق جان و روح. این زیارت، تجربه‌ای منحصر به فرد است که هر زائری را به دنیایی از احساسات و عواطف عمیق می‌برد.

استقرار موکب در ایام اربعین، یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که هر ساله با حضور میلیونی زائرین حسینی (ع) در مسیر پیاده‌روی کربلا، شکوه خاصی می‌یابد. موکب‌ها به عنوان نماد مهمان‌نوازی و همدلی، نقش بسیار مهمی در خدمت‌رسانی به زائران ایفا می‌کنند.

پذیرایی موکب‌ها از زائران پیاده‌روی اربعین، یکی از زیباترین جلوه‌های مهمان‌نوازی و همدلی در جهان است. این سنت حسنه، هر ساله بر شکوه و عظمت پیاده‌روی اربعین می‌افزاید و نشان از عمق عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) دارد.

مواکب زیادی از استان مازندران برای ارائه خدمت به زائران اربعین ۱۴۰۳ با خضوع و اخلاص راهی شدند و اکنون در عراق مشغول خدمت‌رسانی هستند.

یکی از آن‌ها موکب «شهدای چهاردانگه» است که از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد، این موکب تنها موکبی بود که حتی در دوران کرونایی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعزام شد.

باب الله محمدی -مدیر اجرایی موکب «شهدای چهاردانگه» در گفت‌گوی تلفنی با ما از مرز مهران یعنی محل استقرار این موکب از حال و هوای اربعین امسال می‌گوید.

به گفته وی موکب شهدای چهاردانگه در موقعیت خوبی  در مرز مهران و به‌عنوان معین مستقر شده و با حضور ۵۰ خادم مشغول خدمت‌رسانی است.

محمدی اعلام کرد که خدام موکب از ۱۸ مرداد ماه در این مکان حاضر شده و یک روز پس از اربعین بازمی‌گردند، همچنین این موکب در حال حاضر روزانه به ۳هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر در پنج وعده غذایی خدمت ارائه می‌دهد.

حال و هوای موکب شهدای چهاردانگه ساری در مرز مهران

از نظر مدیر اجرایی موکب «شهدای چهاردانگه» اربعین امسال همچون سال‌های گذشته است، هوا گرم و پراکندگی جمعیت نسبت به قبل کمتر است.

وی که این روزها یکی از بهترین دوران خدمت در زندگی‌اش را می‌گذراند، مشاهده ذوق و شوق زائران را شیرین دانسته و از اعزام نوبتی خدام برای زیارت حرمین خبر می‌دهد.

محمدی همچنین مرگ خادم ۴ساله از موکب شهید بلباسی در اثر تصادف با خودرو در حالی‌که به همراه برادرش مشغول پخش شربت بین زوار بودند و تدفینش در قبرستان وادی‌السلام که اخیرا رقم خورد را یکی از بدترین خاطراتش عنوان می‌کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.