پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جوانان و نوجوان پای کار مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، فعالیت‌های عمومی برای استفاده از توانمندی‌های موجود و دست‌یابی به اهداف مورد نظر با استفاده از توان و نیروی مجموعه با هدایت صحیح و برنامه‌محور از اقداماتی است که مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید سوادکوه، نمونه موفقی از آن است که در بازدید مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران بخشی از ابعاد موفقیت‌های آن بیان شد.

* جامع‌بودن مسجد در مرکز نیکوکاری پل‌سفید سوادکوه

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی  مازندران در بازدید از فعالیت‌های مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید‌سوادکوه، گفت: فعالیت‌های مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید هم در حوزه اقدام و هم رسانه فعالیت مناسب و قابل توجهی است.

رضا نوروزی، افزود: نام مرکز نیکوکاری پل‌سفید با پسوند مسجد جامع است و مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، کمک‌های مختلف و فعالیت در عرصه رسانه‌ای آنان بیانگر جامع‌بودن مسجد است.

فعالیت‌های جوانان و نوجوانان در مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید و همکاری هیأت امنا و روحانی مسجد بیانگر آن است که خلا نسلی در این فعالیت پُر شده است

 

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های جوانان و نوجوانان در مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید و همکاری هیأت امنا و روحانی مسجد بیانگر آن است که خلا نسلی در این فعالیت پُر شده است.

*کارگری با زبان روزه

 

رئیس هیأت عامل مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل سفید با اشاره به اعتماد خانواده‌ها به این مرکز، گفت: از مرکز نیکوکاری برای بررسی وضعیت تحصیلی اعضای خود به مدارس سرکشی می‌کنند و مربیان تقویتی را هم برای برگزاری کلاس هماهنگ کردند.

موسی راستگو، افزود: شاهد همکاری روحانی مسجد و هیأت امنا با اعضای مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل سفید هستیم و همراهی کمیته امداد و اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه از عوامل موفقیت مرکز نیکوکاری است.

وی با تقدیر از فعالیت جوانان و نوجوانان مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید، گفت: جوانان و نوجوانان مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید با زبان روزه و به دلیل مشکلات مالی برای فعالیت‌ها، خودشان به عنوان کارگر برای ساخت یا تعمیر منازل محرومان تلاش می‌کنند و تأمین مالی برای اتمام منازل مسکونی از دغدغه‌های مرکز نیکوکاری است.

* فعالیت نوجوانان و جوانان مرکز نیکوکاری تا ۱۵ ساعت در روز

 

مسؤول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید با اشاره به پنجمین سال فعالیت مرکز نیکوکاری مسجد پل‌سفید، گفت: از اعتماد ویژه امام جماعت و هیأت امنای مسجد جامع پل‌سفید به نوجوانان و جوانان تشکر می‌کنم.

ابوالفضل گران با اشاره به شناسایی محرومان و نیازمندان شهر پل‌سفید و روستا‌های بخش مرکزی، افزود: ۳۷۰ خانواده مدد‌جو و ۱۰۰ خانواده غیر مددجوی کمیته امداد مورد حمایت هیأت امنای مسجد جامع پل‌سفید هستند.

اعضای مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید شامل دانش‌آموزان متوسطه اول، دوم و سوم یا دانشجو هستند

 

 

وی از برنامه‌ریزی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید در حوادث طبیعی، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، تهیه بسته‌های بهداشتی و غذایی خبر داد و خاطر نشان کرد: اعضای مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید شامل دانش‌آموزان متوسطه اول، دوم و سوم یا دانشجو هستند.

گران از تهیه و توزیع سه مرحله‌ای بسته غذایی در ۲ ماه اخیر خبر داد و افزود: در مرحله سوم تعداد ۲۷۰ بسته با همکاری حوزه مقاومت بسیج توزیع می‌شود و در مرحله دوم تعداد ۴۵۴ بسته به ارزش ۳۵۰ هزار تومان برای هر بسته و در مرحله اول هم که از ۲ هفته قبل از ماه رمضان آغاز شد هم ۲۳۶ بسته ۱۵۰ هزار تومانی توزیع شد.

 

مسؤول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید به توزیع ۸۰۰ بسته بهداشتی بین مددجویان، اصناف و تاکسی‌داران، ضد‌عفونی مراکز و معابر و نقاط مختلف، ضدعفونی منازل افراد مبتلا به کرونا با تایید شبکه بهداشت و شرایط ویژه توسط مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید خبر داد و اظهار کرد: ساخت و تکمیل ۴ مسکن محرومان شامل ۲ ساخت و ۲ تعمیر مسکن از ماه رمضان آغاز شد.

 

وی از آغاز توزیع ۷ هزار نان صلواتی تا پایان ماه رمضان در ۹ واحد نانوایی شهر پل‌سفید خبر داد و با بیان اینکه ۱۰۰ تا ۱۵۰ وعده پرس غذا برای هر وعده سحر برای ۲۰ شب ماه رمضان در طرح اطعام مهدوی توزیع می‌شود، گفت: مشارکت ۳۰۰ خانواده شهر پل‌سفید در ماه‌های فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه امسال به مبلغ نقدی ۱۲۰ میلیون تومان و فعالیت ۲۰ امداد یار جوان و فعالیت نوجوانان و جوانان مرکز نیکوکاری تا ۱۵ ساعت در روز هم از نکات قابل توجه است.

 

* اعتماد به جوانان و استفاده از توانمندی مساجد

اعتماد به جوانان و استفاده از توانمندی مساجد در اجرای برنامه‌های عمومی از شاخص‌های موفقیت مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید است و تعمیم این نوع فعالیت‌ها و همکاری و همراهی ادارات و نهاد‌ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی و دینی در سایر مناطق نویدی برای موفقیت‌های گسترده‌تر است.

 

 /۸۶۰۱۵/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.