در پی درج خبری با سر تیتر ” گلایه یکی از اهالی روستای مزده از شورا و دهیاری این روستا ” در پایگاه خبری چهاردانگه نیوز ، ابراهیم ولاشی رییس شورای بخش چهاردانگه با پیگیری این موضوع جوابیه ای در گفت وگو با مدیریت پایگاه خبری چهاردانگه نیوز اعلام داشت.
رییس شورای بخش چهاردانگه با تایید این موضوع که غسالخانه روستای مزده از سال ۸۴ تخریب ولی تاکنون این غسالخانه ساخته نشده است افزود زمین مورد نظر جهت ساخت غسالخانه نیمی از آن زمین شخصی بوده است و مالک آن زمین حاضر به وقف کردن نیست.
ولاشی با بیان اینکه جهت ساخت غسالخانه دهیار زحمت کش روستای مزده ۵ میلیون بودجه در نظر گرفته است افزود اقدامات لازم همچون خرید آهن و میلگرد انجام شده است ولی مالک زمین حاضر به وقف کردن این زمین نیست و اظهار دارد این زمین را از او خریداری کنند.
وی با ابراز گلایه از آقای عباس رمضانی مزدی پیرامون رسانه ای نمودن این موضوع کوچک اظهار داشت به جای اینکه موضوع رسانه ای شود ابتدا این موضوع به شورای بخش اطلاع داده می شد و شورای بخش پیگیری می نمود
ابراهیم ولاشی رییس شورای بخش چهاردانگه با اعلام این که در دهستان گرماب ،روستای مزده به دلیل رانش زمین در وضعیت بدی قرار دارد بیان نمود مهمترین مسئله در روستای مزده رانش زمین است که اگر این موضوع پیگیری نشود نیمی از روستا در صورت رانش تخریب می شود و رانش زمین در روستای مزده اولویت کار در این روستا است
رییس شورای بخش در ادامه با بیان که ساخت غسالخانه موضوعی نیود که در رسانه حل شود افزود دهیار و شوراهای روستای مزده همکاری خوبی با شورای بخش دارند
وی در پایان از زحمات تمامی دهیاران و شوراهای بخش چهاردانگه تقدیر و تشکر نمود و با ابراز تاسف از اینکه بعضی از دهیاران و شوراها حتی کرایه ماشین ندارند افزود با همه این مشکلات و گرفتاری ها دهیاران و اعضای شوراهای بخش چهاردانگه با تمام وجود برای آبادی روستای خود تلاش می کنن.
با سلام خدمت آقای ولاشی عزیز،
آقای ولاشی به نظر شما شاید این مسأله کوچک به نظر برسد، ولی برای اهالی روستا که چند سالی هست از وجود غسالخانه و مسیر جاده شهید طاهری بی بهره هستند معضل بزرگی است. حتی با سند و مدرک میگم که افرادی مثل مرحوم … و … و … چرا باید در منزلشون غسل داده شوند. اگه واقعاً ۵ میلیون بودجه رسید چرا این همه میلگرد و سیمان در اثر عدم مدیریت مناسب باید در زیر خاک باشد؟ چرا باید دو تا غسالخانه نیمه کاره داشته باشیم؟ … پس یعنی کل این ۵ میلیون رفت زیر خاک دیگه ..
آقای ولاشی عزیز بنده دانشجویی هستم که الکی حرف نمی زنم و چیزی نمی نویسم و جوانی هستم عاشق وطنم روستای زیبای مزده، باید نگران روستای خود باشم. اگه واقعاً این مسأله کوچک است چرا نباید پیگیری لازم انجام شود؟ شوراها و دهیار محل چرا تا حالا کاری نکردند؟
در مورد رانش زمین روستا هم باید عرض کنم که شوراهای محترم و دهیار هر وقت که جاده ریزش می کند فقط سطحی به موضوع نگاه می کنند و سطحی بازسازی می کنند. اگه از پایه و اساس اقدام شود و سد بندی شود هیچ وقت جاده ریزش نمی کند …
تشکر می کنم از آقای ولاشی که نسبت به این موضع واکنش نشان دادند.
سلام
جواب آقای ولاشی رو دربازه اظهار نظر نسبت به این موضوع در وبلاگ روستای مزده نوشتم
اگه امکان داره یه نگاهی به وبلاگ بیندازدی
تشکر فراوان
خدمت آقای ابراهیم ولاشی رئیس شورای بخش چهاردانگه سلام علیکم
سوالهای شما رو به ترتیب جواب میدهم
1- در مورد سوال اول باید به عرضتون برسونم که اگه قرار بر این بود که از مالک زمین، زمینی برای غسالخانه تهیه شود چرا کلنگ زنی و پی ریزی در جای دیگه ای اتفاق افتاد و بعد به امان خدا گذاشته شد؟ و الان آیا باز هم به سمت مالک قبلی روی آوردن یا اینکه ادعای دهیار و شوارهای محل این می باشد که به مالک برای فروش زمین پول داده شد ولی مالک قبول نکرد یعنی تا کی باید منتظر بود تا این کابوس عجیب به وقع بپیوندد؟ بعد ۹ سال جواب قانع کننده برای مردم چیست ؟
2- در مورد سوال دوم و گلایه شما از آقای عباس رمضانی مزدی که چرا این مسأله را رسانه ایی کرده؛ باید به عرضتون برسونم که اگر رسانه ای نشود مردم چطور در جریان مسائل قرار گیرند، آیا قبول دارید که دانستن حق مردم است یا نه؟ در تمام شهر ها و روستاها رسانه حرف اول و آخر را میزند ، رسانه مشکل شهر و روستا را می گوید بعد مسئولین پیگیر موضوع می شوند ما هم دوست داریم بعد از رسانه ای شدن این موضوع، دهیار و شوارهای مزده به خودشون بیان و تلاش بیشتری کنند .
3- در مورد سوال سوم اگه موضوع رانش زمین باشد پس راهش چیست ؟
الف ) مهار کردن رودخانه با استفاده از لوله که هزینه این کار بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون می باشد
ب) اگر مسیر جاده عوض شود برای اینکار باید ۳۰۰۰ متر از زمینهای مسیر از مالکین خریداری شود فرض بر اینکه زمین متری ۲۵۰۰۰ تومان باشد از محلی ها قیمت گرفته شود ، قیمت کلی ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ و ۵.۰۰۰.۰۰۰ بابت جاده سازی جمعاَ ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان میانگین هزینه دارد .
اگر قرار باشد از جاده مزارع در نظر گرفته شود با توجه به اینکه مسیر طولانی می شود باز هم نیاز به پل زدن جاده و سد بندی می باشد و نیاز به ماشین آلات راهسازی و شن ریزی دارد که باز هم همین هزینه را دارد، بعد از ۹ سال تاکی باید منتظر ماند؟ آیا راهکارهای دیگری وجود دارد؟ با توجه به اینکه موضوع رانش مطرح شد که نیمی از روستا دچار همچین بحران است؛ باید بگویم اینطور نیست تنها دو نقطه دچار رانش است که یک مورد آن اشاره شده به مسیر جاده گلزار شهید و مزار و مورد دیگر اوایل محل می باشد که به اندازه ۳۰ متر رانش دارد.
امیدوارم مسئولین محلی و منطقه ایی به خودشون بیان و زودتر به قول خودشون که مسائل کوچک می باشد حل شد .
سپاس فراروان
منبع وبلاگ روستای مزده