پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگ با کووید19 در سنگر بچه‌ هیئتی‌ها/ از بردن شاد به خانه‌های ناشاد تا بخشش با تنور داغ

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، با شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز پرخطر که احتمال شیوع این ویروس را بالا می‌برد، هیأت‌ها به شکل دیگر باز بودند؛ از مداح گرفته تا بسیجی از بزرگ تا کوچک همه آمده بودند اساس کار هیأت ولی از نوع دیگر؛ برای کار جهادی، مبارزه با ویروس کرونا، ضدعفونی کردن و گندزدایی از معابر و امکان عمومی شهر و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی، خرید لوازم خانگی و گوشی اندروید، همه بودند.

 

کربلایی علی کلهر مسؤول هیأت کریم اهل بیت شهرستان چالوس در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس گفت: از سال ۱۳۹۳ هیأتی را در جهت برگزاری مراسم مذهبی تشکیل دادیم و در سال ۱۳۹۴ واحدی را به نام کرامات راه‌اندازی کردیم تا در فعالیت‌های خدماتی در هر زمانی که کشور نیاز داشته، حضور داشته باشند، چه در زمان جاری شدن سیل و چه بعد از وقوع زلزله و یا هر مشکل دیگری. 

 کلهر درباره تغییر خدمات در ایام تعطیلی هیأت می‌گوید: هیأت‌ کریم اهل بیت در ایام کرونایی تعطیل نشدند و با تغییر کارکرد خود دوشادوش مدافعان سلامت هستند، هیأتی‌ها در این ایام با حضور در هیأت به جای مراسمات معمول اقدام به تهیه و تولید و توزیع موادضدعفونی، بسته‌بندی معیشتی و در اختیار افراد آسیب دیده از کرونا قرار می‌دهند و همچنین کار ضدعفونی معابر که خودرو قابل تردد نبود را انجام می‌دادند.

 

مداح اهل بیت در ادامه گفت: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا هیأت دست به کار شد و با کمک بقیه هیأت‌ها شروع به تولید مواد ضدعفونی به مقدار ۷۰ هزار لیتر و توزیع رایگان بین مردم را داشتیم.

مسؤول هیأت کریم اهل بیت خاطر نشان کرد: طی دو مرحله ۴۴۸ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، در مرحله اول تعداد ۱۳۵ بسته معیشتی و اقدام بهداشتی و مرحله دوم تعداد ۳۱۳ بسته به نیت یاران امام زمان (ع) بین اقشار نیازمند در شب میلاد کریم اهل بیت توزیع شد.

کلهر در ادامه از کودکان محروم از برنامه شاد گفت: در این شرایط کودکانی را شناسایی کردیم که به علت نداشتن گوشی اندروید توان حضور مجازی در کلاس را نداشتند، با کمک خیران تعداد ۹ گوشی اندروید برای خانواده‌هایی که فرزندانشان احتیاج داشتند تهیه شد.

وی افزود: در این روزهای کرونایی که همه به خصوص اقشار آسیب‌پذیر و مستأجران صدمات مالی زیادی دیده اند، هیئت با کمک خیران اجاره بهاء هشت خانواده را به مدت ۲ تا ۳ ماه پرداخت کرد.

 

این مسؤول با اشاره به توزیع افطاری میان نیازمندان و دسترسی رایگان به نانوایی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا با یاری خیران، حامیان بتوانیم تا آخرین روز ماه به هر خانوار نیازمند در دو تا سه مورد غذای گرم توزیع و روزانه یک نانوایی پخت رایگان داشته باشد.

 /۸۶۰۴۸/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.