پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره کتاب سال مازندران ذره‌بینی برای ارزیابی عملکرد ناشران و نویسندگان

0

حسین نورانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نویسندگان و ناشران کتاب می توانند آثار تولیدی خود طی سالهای ۱۳۹۴ تا پایان ۱۳۹۷ را به دبیرخانه جشنواره کتاب سال مازندران به واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال بکنند.

وی زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۳۰ دی ماه اعلام کرد و ادامه داد: این جشنواره در ۲ بخش اصلی شامل کلیه موضوعات بجز کتابهای کمک آموزشی و بخش ویژه شامل آثاری که به زبان تبری منتشر شده می باشد.

مدیر پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نویسندگان کتاب درباره موضوعات مربوط به مازندران که در خارج از استان فعالیت می کنند و نویسندگان مازندرانی با هر موضوع کتاب می نویسند می توانند در این جشنواره فرهنگی شرکت بکنند.

وی با تاکید بر ریزبینی و دقت در بررسی آثاری که به این جشنواره ارسال می شوند، افزود : برای این منظور از داوران کتاب سال ایران برای بررسی آثار جشنواره کتاب سال مازندران استفاده می شود تا با بی طرفی کامل و بررسی حرفه ای آثار  انجام بشود.

به گفته نورانی این رویه باعث می شود تا کتاب ها، نویسندگان و ناشران به صورت کاملا حرفه ای کارهایشان مورد بررسی قرار بگیرد و نخبگان و سرآمدان در این عرصه ها شناخته خواهند شد.

وی اضافه کرد : یکی از ضعف های موجود در حوزه کتاب و انتشار حضور افرادی است که سررشته ای در این کار ندارند و یا آثاری که بیرون می دهند در حد کپی است و کتاب مرجعی نیستند.

مدیر پژوهش فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز امیدواری کرد با تداوم برگزاری جشنواره کتاب سال مازندران بستری فراهم شود تا کارهای حرفه ای و غیر حرفه ای در این حوزه تمیز داده شود و با اعطای نشان کتاب سال به آنان زمینه افزایش رغبت و شکوفایی هرچه بیشترشان را فراهم بکنیم.

وی ادامه داد: تنها در بخش آثار تبری این جشنواره قرار است از داوران مازندرانی استفاده شود و این بخش را بررسی بکنند.

نورانی با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره کتاب سال مازندران ۲۵ خرداد سال آینده است، گفت : قرار است این جشنواره به همت و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و خانه کتاب کشور هر ساله برگزار شود که با این کار بستری برای شناسایی و حمایت از فرهیختگان در نشر و نویسندگی کتاب را فراهم می کنیم.

بنا به اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حدود ۱۵۰ انتشاراتی در این استان وجود دارد و مشغول به فعالیت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.