پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره وارش در انتظار تحقق وعده مدیران شهری 

0

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش از ۹ تا ۱۳ اردیبهشت در بابل، ساری و رامسر برگزار شد، مناطقی که ظاهرا مدیران شهری آن هنوز به وعده‌هایشان در باره حمایت مالی عمل نکرده اند.

مهدی قربان‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محققق نشدن تعهدات مدیران شهری نسبت به برگزاری نهمین جشنواره فیلم وارش گفت: با توجه به حجم فعالیت‌ها و گستره برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی انتظار می‌رفت مدیران شهری در برگزاری این رویداد پیشتاز باشند که متاسفانه بخش عمده‌ای  از تعهدات به جشنواره همچنان باقی مانده است. 
وی افزود: وارش از محل منابع فرهنگی استانی برگزار می‌شود و منابع ملی تعریف شده ندارد که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان به این موضوع توجه کنند. بر خلاف برخی ادعاهای مطرح شده مبنی بر این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای برپایی وارش بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرده، فقط ۳۰ درصد از هزینه‌های برگزاری جشنواره وارش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تامین شده است. 
دبیر نهمین جشنواره فیلم وارش توضیح داد: عمده فعالیت‌های جشنواره از طریق مشارکت‌های فرهنگی بود که مدیریت شهری در این زمینه کمترین سهم را  داشت. متاسفانه دولت با وجود شعارهایی که داده برای اجرای وظایف خود با کمبود منابع مالی روبه‌روست و بار انتقادات را به جان می‌خرد. 
قربان‌پور افزود: به دلیل جغرافیای تعریف شده برای برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، مرسوم است که هزینه برگزاری جشنواره‌ها از محل اعتبارات شهرداری‌ها پرداخت می‌شود. اما منابع فرهنگی شهر بابل بدون توجه به نظر و رای هنرمندان هزینه می‌شود و انجام دادن هزینه‌های فرهنگی صرفا برای مقاصد مقطعی و در زمان‌های تعریف شده‌ای است که بتواند چهره مدیریت شهری را در بین مردم موجه جلوه دهد. 
این مستندساز مازندرانی گفت: خوشبختانه در این دوره از جشنواره وارش شاهد حضور سمن‌های مختلف فرهنگی در کنار جشنواره بودیم که این موضوع را به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای جشنواره قلمداد می‌کنیم و از توان مردم برای مطالبه‌شان استفاده خواهیم کرد. 
وی افزود: جشنواره نهم تا این لحظه با حمایت استاندار مازندران پیگیری و برگزار شد. اگرچه فرماندار و نمایندگان محترم هم پیگیری‌هایی انجام دادند، اما این حمایت‌ها برای برگزاری یک رویداد بین‌المللی کافی نبود. 
قربان پور با بیان این که شهرداری بابل در برگزاری این جشنواره تا کنون سهمی معادل ۴ درصد کل هزینه‌ها داشت، اظهار داشت: این در حالی است که برای مشارکت مالی شهرداری بابل در برگزاری جشنواره فیلم وارش مصوبه استانداری وجود دارد و طبق مصوبه این مشارکت باید انجام شود. 
دبیر نهمین جشنواره فیلم وارش گفت: در ۶ ماه گذشته تلاش کردیم وارد چالش و مناقشه با مدیران شهری نشویم و تا این لحظه هم سعی کردیم که این موضوع رسانه‌ای نشود، اما زمان زیادی از جشنواره گذشته و برخی تعهدات مالی همچنان باقی مانده است. با این وضعیت امکان برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره دهم این جشنواره وجود ندارد و این فرصتی است که از دست می‌رود. 
وی افزود: اگر لازم باشد میزان مشارکت نهادهای مختلف را در دسترس رسانه‌ها و مردم قرار خواهیم داد تا میزان اولویت داشتن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مدیران شهری روشن شود.

  ۹۹۲۷/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.