پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جدیدترین آمار کرونایی در مازندران| موارد ابتلا به زیر 200 و تعداد بستری همچنان 4 رقمی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا درحال روبه پایان است که مازندران که از اواسط ماه پنجم از شیوع ویروس کرونا برای دومین بار به وضعیت هشدار رسید و همچنان این شرایط ادامه دارد.

تا قبل از نیمه دوم تیر ماه مازندران روزهای زرد و نارنجی را سپری کرد ولی طی این مدت وضعیت به حد بحرانی رسید به‌طوری‌که تعداد موارد ابتلا و حتی بستری چندین برابر شد.

درست است طی هفته گذشته شاهد روند کاهشی تعداد بیماران مبتلا و حتی تعداد بیماران بستری هستیم که حتی نسبت به روزهای بحرانی هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشت اما پایان هفته دردسر جدی استان مازندران است و حضور مسافران طی تعطیلات عید غدیر و هفته گذشته زنگ خطر جدی را در استان به صدا درآورده است و همچنان نگرانی‌ها وجود دارد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 156 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد 241 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:  هم اکنون 946 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مراسم‌های عزاداری در ایام محرم باید در فضای باز و حداکثر به مدت یک و نیم ساعت برگزار شود و برگزاری  مراسم دسته روی، زنجیرزنی و اطعام دهی ممنوع است و نذورات در قالب کمک‌های مومنانه انجام شود.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر 268 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته 39 بیمار جدید بستری و 30 بیمار هم  ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: 55 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل 195 مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد یک‌هزار و  214 بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.