پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جان ساکنان در معرض خطر است، در ایام مُحَرّم حتی برای دیدن عزیزانتان به چهاردانگه سفر نکنید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: ویروس منحوس  کوید 19 از اواخر بهمن 1398 در کشور و مازندران شناسایی شد. این ویروس به سرعت تمام نقاط کشور و جهان  را در نوردید و در موج اول خیلی از استان ها را آلوده کرد و با توجه به گردشگر پذیری استان، مازندران شدیدا در معرض خطر قرار گرفت، اما با محدودیت هایی که ایجاد شده بود موج اول در خرداد کنترل شد و تعداد مبتلایان و مرگ و میر کاهش پیدا کرد. در موج اول آسیب چندانی به روستاهای چهاردانگه وارد نشد.

ازاوایل خرداد محدودیت کم کم کاهش پیدا کرد و با بازگشایی تالارها، سالن های ورزشی و  کاهش محدودیت مشاغل مختلف، موج دوم کرونا در کشور  شیوع پیدا کرد و اکثر استان‌ها  با این بلیه قرن در گیر  شدند و روند مبتلایان و مرگ و میر به شدت افزایش پیدا کرد و اکنون بیش از 1 ماه نیم وضعیت کرونا در استان مازندران قرمزاست.

در موج دوم اکثر روستاهای چهاردانگه درگیر بیماری کرونا شدند و تعداد زیادی از روستاییان و شهروند کیاسر به بیماری کرونا مبتلا شدند و شاهد جان باختن تعدادی از عزیزان به علت ابتلا به  کوید 19 بودیم.

خوشبختانه روستاییان زحمتکش و پرتلاش چهاردانگه و شهروندان مقیم کیاسر دستورالعمل بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند، اما ورود مسافران، خوش نشینان و کسانی که برای دیدار اقوام  خود از نقاط مختلف کشور به چهاردانگه سفر می کنند متاسفانه آلوده هستند و این عامل باعث درگیر شدن افراد بومی می‌شود.

در یک سنت نیک و پسندیده، اکثر بومیان چهاردانگه که در هر نقطه کشور باشند برای عزاداری در ایام محرم به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی به زادگاه خود سفر می‌کنند. چون اکثر قریب به اتفاق ساکنان چهادانگه افراد مسن هستند، و دارای بیمارهای متعدد زمینه ای مانند فشار خون، بیماری قند و قلبی عروقی هستند، بیماری کرونا شدید این جان این افراد را تهدید می‌کند.

گرچه در سال های گذشته در چنین ایامی ساکنان مهمان نوازو سفره دار  چهاردانگه بی صبرانه منتظر قدوم مبارک شما بودند و تمام شرایط را برای پذیرایی مهمانان آماده می‌کردند، لذا با عرض پوزش از تمام مهمانان عزیز در خواست می‌شود برای حفظ جان ساکنان چهاردانگه حتی برای دیدن پدر و مادر و اقوام  خود در ایام محرم به چهاردانگه سفر نکنید. انشا الله بعد از از بین رفتن ای بیماری با آغوش باز مجدد در خدمت شما خواهیم بود.

نویسنده: حامد خلیلی ازنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.