پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده ساری – دودانگه چشم انتظار توجه مسئولان+گزارش

محور ساری به دودانگه حدفاصل سد شهید رجایی به علت رانش در حل بسته شدن است.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز،محور ساری به دودانگه، نرسیده به سد شهید رجایی به علت رانش زمین و ریزش کوه به زودی بسته می‌شود.

این محور که محل عبور و مرور مردم حدود ۶۰ روستای بالادست مناطق دودانگه و کلیجانرستاق است مدتی است که حوالی سد شهید رجایی نرسیده به روستای افراچال، دچار رانش زمین و ریزش کوه شده و وضعیت خطرناکی دارد.

چند ماه قبل یک شرکت پیمانکار مشغول دیواره سازی برای جلوگیری از رانش این قسمت شد اما پس از مدتی، این پیمانکار کار را رها کرد و از منطقه رفت.

این در حالیست که نصف جاده رانش کرد و تنها نصف جاده باقی است و بر اثر رفت و امد خودرو‌ها به ویژه در ایام عید نوروز، احتمال رانش بخش باقی مانده است و شاید دیگر اثری از این جاده نماند و در آن صورت باید بر گردیم به ۲۵ سال قبل که اهالی منطقه دودانگه از جاده ساری – قائم شهر – پل سفید به دودانگه استفاده می‌کردند که در آن صورت باید رانندگان باید به جای ۸۰ کیلومتر الان، مسافت ۱۵۰ کیلومتری سابق را طی کنند.

اهالی منطقه می‌گویند رفت و آمد در این وضعیت، خطرناک است و هر لحظه امکان رانش جاده است.

فرماندار ساری می‌گوید: با توجه به وجود مشکل در فعالیت مدیران سابق راهداری استان و پیمانکار قبلی، مقرر شد پیمانکار جدیدی برای ادامه کار انتخاب شود.

نوبخت افزود: در حال پیگیری موضوع هستیم تا با انتخاب پیمانکار اصلح بتوانیم این جاده را مرمت و بهسازی کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران هم گفت: برای تکمیل پروژه دیواره در کنار جاده رانشی باید ۹ قطعه شم و ۸ متر دیواره احداث کنیم.

جهانیان افزود: تا اینجا حدود یک میلیارد تومان هزینه شد و برای ادامه کار هم اعتباراتی را از سازمان راهداری کشور گرفتیم تا این پروژه را تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: در حال انجام تشریفات قانونی مناقصه هستیم تا با انتخاب پیمانکار جدید، کار را شروع کنیم و این قطعه را تکمیل کنیم.

به هر حال باید مسئولان راهداری هر چه زودتر پیگیر رفع نقص این قسمت از جاده باشند تا خدای ناکرده اتفاق جبران ناپذیری به وقوع نپیوندد.

بنیامین مرشدی و گزارشی از وضعیت جاده ساری به دودانگه:

 

کد ویدیو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.