پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده‌های شلوغ و ترافیک سنگین شمال/ کرونا می‌تازد

0

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: مرکز ارتباطات پلیس راه و مدیریت راه‌های مازندران، از ترافیک پرحجم و سنگین در محورهای منتهی به استان خبر می‌دهند و این یعنی، تاخت و تاز کرونا در روزهای تعطیلی.

تعطیلات چند روزه هم مانند بسیاری از برنامه‌های گذشته به پایان می‌رسد و آنچه که برای مازندران و مردمانشان باقی خواهند ماند، خاطرات تلخ ناشی از اوج‌گیری کرونا است که خانواده‌های زیادی را درگیر خواهد کرد.

وقتی از اوضاع ترافیک جاده‌های استان جویا می‌شویم، متولیان امر از این همه سفرهای غیرضروری و بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی گلایه دارند.

رئیس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش تردد در جاده‌های این استان، گفت: در محور هراز محدوده پل وانا و در کندوان محدوده سیاه بیشه، پل زنگوله و هزارچم شاهد ترافیک بسیار سنگین هستیم.

علیرضا قدیمی یادآور شد: به دلیل ترافیک سنگین، آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ از مرزن آباد به کرج و آزادراه تهران شمال ممنوع شد و از ساعت ۱۴ تا ۲ بامداد از کرج و آزادراه تهران شمال به مرزن آباد یک‌طرفه می‌شود.

به‌دلیل ترافیک سنگین، آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ از مرزن‌آباد به کرج و آزادراه تهران شمال ممنوع شد و از ساعت ۱۴ تا ۲ بامداد از کرج و آزادراه تهران شمال به مرزن آباد یکطرفه می‌شود

وی در عین حال تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

در عین حال مسافرانی که بی توجه به پروتکل‌های بهداشتی قدم در راه گذاشته‌اند، دلایل مختلفی را عنوان می‌کنند تا این سفر غیرضروری خود را توجیه کنند. یک مسافر تهرانی که به همراه خانواده اش از مسیر هراز وارد آمل و مازندران شده است، با بیان اینکه برای پیگیری کارهای اداری به استان سفر کرده‌ایم، می‌گوید: برای انجام کارهای اداری مجبور شدیم به استان سفر کنیم و پس از تعطیلات برمی گردیم.

مسافر دیگری با اظهار اینکه طی هفت ماه گذشته از سفر رفتن پرهیز کردیم، می‌گوید: این تعطیلی چندروزه فرصتی دست داد تا به سفر بیاییم.

وی درپاسخ به اینکه چرا باتوجه به وضعیت قرمز و کرونایی به مازندران سفر کرده‌اید، می‌گوید: سعی می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مانع از سرایت بیماری شویم.

بهانه‌های مسافران برای سفر؛ از انجام کارهای اداری تا سرکشی به ویلاها

شهروند البرزی نیز با اظهار اینکه به دلیل شرایط کرونایی برنامه‌های هیئت مذهبی ما در کرج برگزار نشده است، عنوان می‌کند تصمیم گرفتیم به مازندران سفر کنیم تا علاوه بر سیاحت از برنامه‌های مذهبی نیز بهره مند شویم.

برخی از مسافران نیز سرکشی به ویلاها و خانه‌های دوم خود در مناطق مختلف مازندران را دلیل اصلی سفر به استان در شرایط کرونایی اعلام می‌کنند.

در حالی بسیاری از هموطنان قصد سفر به مازندران کرده‌اند که شرایط این استان قرمز است و متولیان امر تاکید دارند از سفر به استان پرهیز شود.

اگر مردم و مسافران بخواهند همانند شش ماه گذشته بی تفاوت به هشدارها باشند و بعد از تعطیلات پایان هفته بار دیگر به بابل و مازندران سفر کنند پاییز و زمستان سخت کرونایی در انتظار ماست

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: اگر مردم و مسافران بخواهند همانند شش ماه گذشته بی تفاوت به هشدارها باشند و بعد از تعطیلات پایان هفته بار دیگر به بابل و مازندران سفر کنند پاییز و زمستان سخت کرونایی در انتظار ماست.

وی گفت: انتظار می‌رود مردم بعد از گذشت حدود هفت ماه به این باور رسیده باشند که انجام مسافرت‌ها و برپایی تجمعات فامیلی، عروسی و عزا زمینه موج سوم این بیماری را فراهم می‌کند.وبا توجه به در پیش بودن شیوع آنفلوآنزا ترکیب این دو ویروس خطر آفرین است.

جلالی بیان داشت: طبق آمار در ایام اوج مسافرت به استان، بیش از یک میلیون ماشین به سمت استان‌های شمالی می آیند، بیان کرد: در حال حاضر هیچ روش مؤثرتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل این ویروس وجود ندارد، گفت؛ امیدواریم مردم با استفاده ۹۰ درصدی از ماسک و فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها به سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس کمک کنند و اجازه ندهند موج سوم کرونا شکل گیرد.

در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در مازندران به دلیل ابتلای به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

کد خبر 5010119
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.