پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده‌های بابل ، قتلگاه عابران پیاده

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ براساس این آمار تاکنون بیش از ۲۰ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون در جاده های بابل براثر تصادف اعم از پیاده و سواره جانشان را از دست دادند که نیمی از آنان را عابران پیاده تشکیل می دهند.

بیشترین آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای  سال جاری در شهرستان بابل مربوط به ابتدای فصل پاییز تاکنون می باشد که با ۱۴ کشته می باشد که از این تعداد شش نفر را عابران پیاده تشکیل می دهند و بقیه کشته شده ها مربوط به فصل بهار و تابستان می باشد.

سانحه برخورد خودرو با عابر پیاده در کمربندی امیرکلای بابل شامگاه امروز یکشنبه یک زن ۶۵ ساله را به کام مرگ برد.

در این حادثه عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت، ولی با این حال تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بابل فرد حادثه دیده را به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند.

به گفته شاهدان عینی خودروی ریو بعد از تصادف و برخورد با عابر پیاده از صحنه متواری شد.

همچنین در این روز تصادف یک دستگاه خودروی سواری با عابر پیاده شامگاه امروز یکشنبه در جاده جدید بابل به آمل یک مرد ۵۰ ساله را به کام مرگ برد.

این تصادف که در محدوده ایمن‌آباد رخ داد متاسفانه فرد حادثه دیده به  علت شدت جراحات و خونریزی فاقد علائم حیاتی بود.

براساس گزارش های خبرنگار ایرنا از ابتدای فصل پائیز تاکنون بیشترین تصادف منجر به مرگ مربوط به جاده جدید بابل به آمل و بندپی غربی می باشد.

 سال گذشته نیز کمربندی امیرکلا یکی از مرگبارترین جاده های این شهرستان  به شمار می آمد که همچنان این جاده از حادثه خیزترین جاده های بابل می باشد.

این تصادفات پی در پی منجر به مرگ که آمارهای ارائه شده تنها در سر صحنه تصادف می باشد خشم مردم منطقه را در آورد تا آنجا که روز پنجشنبه گذشته  تصادف منجر به مرگ در سادات محله بندپی غربی بابل که یکی از نقاط حادثه خیز در این بخش به شمار می آید باعث شد که اهالی منطقه با آتش زدن لاستیک جاده را برای تردد ببندند.

آمارهای جمع آوری از تصادفات ماه مهر و ابتدای ماه آبان امسال توسط خبرنگار ایرنا نشان می دهد که بیشترین تصادفات منجر به مرگ مربوط به جاده بابل به آمل و بندپی غربی بوده است ، دو جاده ای که دست برقضا نیازمند توجه ویژه هستند و پیش از این ایرنا در باره مشکلات آنها گزارش منتشر کرده بود.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل با مساحت یک هزارو ۴۳۱ کیلومتر مربع دارای ۶۱۳ روستا و آبادی در قالب ۶ بخش ، ۱۱ دهستان و هفت شهر است.

یکی از دلایل بالا بودن تلفات عابران پیاده در بابل به هم پیوستگی مناطق شهری و روستایی با یکدیگر در هر دو مسیر جاده و عدم رعایت سرعت مطمئن توسط رانندگان و مهم تر از همه نبود گذرگاه برای عبور ایمن عابران پیاده باشد.

بررسی جزییات تصادفات منجر به مرگ عابران پیاده در بابل نشان می دهد که عمدتا این حوادث در نقاطی روی داده است که جاده کم عرض بوده ، گذرگاه مناسبی برای عابران پیاده وجود نداشته و با وجود نصب تابلوهای سرعت نما ، رانندگان توجهی به آن نداشته و با سرعت بالا در حال رانندگی بودند.

اگر چه تاکنون گزارش های مختلفی از مردم  و مسئولان در زمینه دلایل تصادفات  منجر به فوت در بابل منتشر شده است ولی همچنان این شهرستان در صدر تصافات جاده ای در استان مازندران قرار دارد تا آنجا که  از ابتدای سال تاکنون تصادفات منجر به مرگ در این شهرستان از مرز ۲۰ نفر گذشت که بیشترین آنان را عابران پیاده تشکیل می دهند و این روند در مهرماه جاری به اوج خود رسیده بود.

تنها در پنج روز اول ماه آبان تصادفات منجر به مرگ در سر صحنه تصادف در بابل به سه نفر رسید.

وجود جاده های غیر استاندارد فراوان در بابل ، تاریکی و عدم نصب چراغ های روشنایی در برخی از نقاط حادثه خیز ، عدم وجود شانه های خاکی و تک بانده بودن برخی از جاده ها همچون بندپی غربی علت مهم  وقوع تصادفات مرگبار محسوب می شود، وضعیتی که سبب شد تا این شهرستان از طی سه سال اخیر رتبه اول مرگ ناشی از تصادفات را در گزارش دوره ای پزشکی قانونی استان به خود اختصاص دهد. ساری مرکز مازندران و آمل به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

جاده های مسیر بابل به آمل، جاده شهید صالحی منتهی به بندپی شرقی، جاده خشرودپی منتهی به بخش بندپی غربی، جاده گنج افروز به بابلکنار منتهی به لفور، جاده بابل به بهنمیر و جاده بابل به قائمشهر و جاده بابل به سیمرغ از جمله مهم ترین جاده های شهرستان بابل هستند که بیشترین تصادفات هم در آنها رخ می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.