پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده‌ای که دعوت‌نامه مرگ صادر می‌کند/ منطقه گردشگری چورت و چالش راه دسترسی

راه‌های پرپیچ‌وخم و فاقد ایمنی با پرتگاه‌های فراوان از دغدغه‌های جدی در حوزه راه‌های فرعی مازندران است که به‎دلیل حل نشدن مشکلات مسیرهای اصلی استان، مصائب مردم در راه‌های فرعی به چشم نمی‌آید و یا مطرح نمی‎شود.

0

 

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از فارس، راه محور توسعه است، موضوع انکارنشدنی که همه کارشناسان و صاحب‌نظران در این مورد اتفاق‌نظر دارند.

 

مازندران هنوز به توسعه واقعی خویش نرسیده به این دلیل که در حوزه راه، چه راه اصلی و چه فرعی با مشکلات جدی مواجه است.

 

جدا از بحث توسعه، این روزها مردم برای تردد در مسیرهای مورد نظر با معضلات جدی مواجه هستند، تصادف، سقوط از دره، برخورد از روبه‌رو، رانش و ریزش کوه از مهم‌ترین گرفتاری‌های مردم استان در راه‌ها است که برخی از تصادفات از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده و بخشی دیگر از تیررس رسانه‌ها دور می‌ماند.

 

فارغ از رنجی که مردم در محورهای اصلی استان در بیشتر نقاط می‌برند، در راه‌های فرعی نیز چالش‌های اساسی متوجه مردم است.

 

راه‌های پروپیچ‌وخم و فاقد ایمنی با پرتگاه‌های فراوان از دغدغه‌های جدی در حوزه راه‌های فرعی استان است که به‎دلیل حل نشدن مسیرهای اصلی استان، مصائب مردم در راه‌های فرعی به چشم نمی‌آید و یا مطرح نمی‎شود.

 

یکی از نقاط استان مازندران که مورد توجه گروه‌های گردشگری اقصی نقاط کشور است، راه دسترسی به چشمه زیبای چورت است؛ چشمه‌ای با فاصله‌ای حدود ۶۰ کیلومتر از شهرستان ساری در منطقه چهاردانگه؛ این جاده چشم‌اندازهای کم‌نظیری دارد، اما دریاچه‌ای که شهره جهانی دارد، به‌دلیل راه دسترسی نامناسب نمی‎توان از مواهب طبیعی این مسیر به‌خوبی بهره‌برداری کرد.

 

* عرض جاده‌ چورت ۳٫۵ یا ۴ متر است

 

در همین ارتباط با دهیار روستای چورت درباره مشکلاتی که مردم برای تردد در این مسیر مواجه هستند، گفت‌وگویی انجام دادیم.

 

فرامرز رجبی اظهار کرد: چورت با دارا بودن ۳۰۰ خانوار یکی از روستاهای پرجمعیت مرکز مازندران است که در حال حاضر هزار ۴۰۰ نفر در این روستا ساکن هستند.

 

وی اضافه کرد: راه دسترسی مردم و گردشگران از مسیر اصلی به روستا ۱۴ کیلومتر است، عرض جاده‌ای که محل تردد اهالی هفت روستا و گردشگران متعدد است حدود ۳٫۵ یا در نهایت ۴ متر است که همین موضوع سبب بروز تصادف‌های خطرناک در این مسیر می‏‌شود.

 

دهیار روستای چورت خاطرنشان کرد: علاوه بر عرض کم جاده بسیاری از مسیر رانشی است که در طول سال به وِیژه در فصل سرد شاهد افزایش میزان تصادفات هستیم.

 

رجبی اضافه کرد: در طول سال شاهد تصادفات بسیار خطرناک در این مسیر هستیم که در برخی مواقع بروز سانحه منجر به مرگ می‏‌شود.

 

وی نداشتن علائم ایمنی مناسب و نبود گاردیل‌ها در مسیر را یکی از دغدغه‌های جدی مردم منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه و ناآشنایی گردشگران با جاده، تصادف‌های زیادی در منطقه حادث می‎شود.

 

به گزارش فارس، راه دسترسی به روستای چورت و دیگر روستاهای این منطقه بسیار نامناسب‎تر از چیزی است که بخواهد به زبان آورد و در یک گزارش مصائب آن را مطرح کرد، مردم استان در حوزه راه اصلی به آنچه که حق‌شان بود نرسیدند، هر هفته شاهد ترافیک بسیار شدید در محورهای ورودی و خروجی استان هستند، همین توسعه‌نیافتگی در حوزه راه اصلی باعث شد که توجه به راه‌های فرعی و روستایی استان به‌شدت مغفول بماند./

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.