پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت ۱۶ هزار و ۴۵۹ پرونده نزاع طی ۸ ماه امسال در مازندران

0

ایسنا/مازندران مدیر کل پزشکی قانونی مازندران آمار معاینات انجام شده ۸ ماه سالجاری در استان را ۱۶ هزار و ۴۵۹ نفر اعلام کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد ذکر شده  هزار و ۶۸۷ نفر مرد و مابقی زن هستند، گفت: براساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با عدد ۳ هزار و ۴۹۲ نفر، بابل با عدد ۲ هزار و ۲۹ نفر، آمل با عدد هزار و ۷۳۴ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس آباد با عدد ۳۱۸ و فریدونکنار با عدد ۳۲۲ نفر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: براساس آمار ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان، مرداد با ۲ هزار و ۳۳۶، تیر با ۲ هزار و ۲۶۷ نفر و خرداد با ۲ هزار و ۱۶۰ نفر به ترتیب بیشترین و شهریور با ۷۵۴ نفر کمترین ماه بوده که در آن پرونده نزاع ثبت شده است. 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده که براساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود. 

عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و افزود: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.