پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت نام بیش از ۱۷ هزار مازندرانی برای حضور در راهپیمایی اربعین

0

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه معمولا متقاضیان روزهای نزدیک به ایام اربعین اقدام به ثبت نام می کنند، گفت: این تعداد ثبت نام آن هم در حالی که بیش از ۳۰ روز به اربعین زمان باقی مانده است، بی سابقه بوده است.

حبیب الله ساداتی با اشاره به اینکه زائران برای حضور درکشور عراق همزمان با اربعین حسینی حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، افزود: متقاضیان تا ۴۸ ساعت مانده به روز اربعین نیز می توانند ثبت نام کنند.

وی به زائران توصیه کرد که ثبت نام خورد را به روزهای آخر موکول نکنند و هرچه زودتر مقدمات سفر را انجام دهند. 

او از اعلام آماده برپایی ۲۰ موکب از استان مازندران برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و پیش بینی کرد که امسال با حذف روادید برای حضور در کشور عراق، دستکم ۴۰ درصد به آمار زائران مازندرانی اضافه شود.

 سال گذشته ۵۱ هزار مازندرانی در پیاده‌روی اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) حضور داشتند و به کربلای معلی مشرف شدند. 

رسید ثبت‌نام لازمه عبور از مرز برای اربعین

مدیرکل حج و زیارت مازندران با تاکید بر این که ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین به کشور عراق الزامی است ، گفت: در دست داشتن کارت شناسایی و رسید ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز الزامی است.

ساداتی با اشاره به حذف روادید برای اربعین امسال میان ایران و عراق ، به همراه داشتن گذرنامه را الزامی دانست و افزود: زائران نباید برداشت اشتباه کنند که حذف روادید به معنای حذف گذرنامه است و می توانند فقط با استفاده از رسید ثبت نام از مرز عبور کنند.

وی  ثبت نام در سامانه سماح را بسیار آسان توصیف کرد و گفت: حتی زائران می‌توانند با تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی وارد این سامانه به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir شده و اقدام به ثبت نام و دریافت کارت شناسایی شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه هزینه ثبت نام در سامانه سماح ۲۲ هزار تومان است که شامل بیمه و هزینه خدمات هلال احمر در کشور عراق می‌شود، افزود: چنانچه زائران جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ سه هزار تومان به عنوان دستمزد بابت ثبت نام و ارایه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵ هزار تومان اخذ خواهد شد.

ساداتی از زایران خواست تا نوع وسیله نقلیه سفری خود تا مرز را هم در زمان ثبت نام مشخص کنند و تاکید کرد : این اقدام در تخصیص میزان دقیق وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار به هر استان کمک خواهد کرد.

وی با اعلام این که ثبت نام شرکت در راهپیمایی اربعین از اول شهریور آغاز شده است ، افزود: زائران می توانند از روز ۱۹ شهریور حرکت خود به سوی کشور عراق را آغاز کنند. 

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.