پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت كد روستاي پايين ده در فايل جغرافيايي مركز آمار ايران

0

با پیگیری های شورای اسلامی روستاي پايين ده و همکاری مسئولین مرکز آمار در استان مازندران روستای پایین ده دارای کدی مجزا در فایل جغرافیایی مرکز آمار ایران شد.

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، وبلاگ پيراسيو ( روستاي پايين ده از توابع دهستان چهاردانگه ) در مطلبي نوشت: شاید سابقه ی سکونت در روستای پایین ده به حدود ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال برسد. روستای پایین در گذشته های دور مرکز بسیار مهمی برای تولید آرد در سطح منطقه بوده است و همین موضوع علاوه بر قدمت این روستا اهمیت و ظرفیت های آن را توجیه می کند. اما متاسفانه با وجود این همه قدمت و اهمیت نام روستای پایین ده در فایل جغرافیایی مرکز آمار ایران وجود نداشت.

از زمانی که سرشماری نفوس و مسکن در ایران به شکل نوین در سراسر کشور انجام گرفته است، سرشماری از خانوارهای روستای پایین ده در روستای قلعه لحاظ می شده و این موضوع با توجه به این که تخصیص بودجه و اعتبارات برای برآوری نیازها و امکانات روستا رابطه ی مستقیم با جمعیت آن داشت، از اهمیت ویژه ی برخوردار بوده است. شورای اسلامی روستای پایین ده در ابتدای کار خود این موضوع را با جدیدت پیگیری کرده و خوشبختانه با تلاش این عزیزان روستای پایین ده با کد مجزا از روستای قلعه در فایل جغرافیایی مرکز آمار ایران ثبت شد و به این ترتیب روستای پایین ده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۹۵ انجام خواهد پذیرفت در نتایج نهایی این مرکز محاسبه خواهد شد.

آقای یحیی اسماعیلی، نائب رئیس شورای اسلامی روستای پایین ده در گفتگو با مدیریت وبلاگ پیراسیو ضمن تائید این خبر گفت: بنده و آقای علی حسین اصغری برای پیگیری این موضوع و البته برای مسئله ی توزیع آرد برای مهاجرین روستا که در فصول گرم سال در روستای پایین ده سکونت دارند که خواسته ی همه ی اهالی بود به مراجع ذی صلاح در این رابطه مراجعه کردیم. با توجه به این که اجازه ی توزیع آرد برای مهاجرین روستا نیازمند اطلاعات آماری دقیقی از تعداد خانوارهای روستا بود و روستای پایین ده متاسفانه فاقد کد جمعیتی در مرکز آمار ایران بود این مسئله کمی با مشکل پیش می رفت.

خوشبختانه با پیگیری های شورای اسلامی روستا و همکاری مسئولین مرکز آمار در استان مازندران روستای پایین ده دارای کدی مجزا در فایل جغرافیایی مرکز آمار ایران شد. با تحقق این امر علاوه بر حل شدن موضوع توزیع آرد در بین مهاجرین، روستای پایین ده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ مجزا از روستای قلعه سرشماری خواهد شد.

در همین رابطه آقای غلامرضا رشیدی، مدیر کل آمار و اطلاعات GIS با توجه به تائید اختصاص کد جمعیتی مرکز آمار ایران برای روستای پایین ده طی نامه ای این موضوع را به بخشدار محترم بخش چهاردانگه، جناب آقای امینی اطلاع دادند.

در متن این نامه آمده است:

« بازگشت به نامه ی شماره ۹۸۲۳۸ مرخ ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ به آگاهی می رساند، آبادی پایین ده از توابع بخش چهاردانگه دهستان چهاردانگه شهرستان ساری بر اساس مصوبه شماره ی ۸۶/۲۱/۱۰۰۶۷۳ مورخ ۱۳۹۱/۹/۱۹ بعد از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ از آبادی قلعه جدا و به عنوان آبادی مستقل با کد ۸۰۲۰۲۶ در فایل جغرافیایی مرکز آمار ایران به ثبت رسیده است.بر اساس هماهنگی و بررسی های میدانی انجام شده آبادی مذکور بالای ۲۰ خانوار می باشد. »

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.