پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت‌نام شدگان در حوزه‌های انتخابیه مازندران ۴۰۱ نفر هستند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد حسین‌زادگان روز یکشنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه آمار ثبت نام داوطلبان مرد ۴۷ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: آمار زنان در این دوره نسبت به دوره گذشته با کاهش حدود چهاردرصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۹۹ نفر از داوطلبان معادل ۷۲ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۵۵ نفر مدرک دکترا و بقیه دارای مدرک حوزوی و لیسانس هستند، تصریح کرد: در مجموع آمار داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد در این دوره از انتخابات مجلس در مازندران نسبت به دوره گذشته حدود ۴۷.۳ درصد رشد داشته است و این در حالی است که اقبال داوطلبان دارای مدرک دکترا نسبت به دوره گذشته با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده است.

استاندار مازندران از کاهش ۵۲ درصدی داوطلبان دارای مدرک حوزوی و روحانی در این دوره از مجلس نسبت به دوره گذشته خبر داد و گفت: براساس قانون انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و این سوابق برای جانبازان و ایثارگران و سابقه‌داران مجلس یک رده بالاتر محاسبه خواهد شد.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: براساس آمار در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۶ نفر از داوطلبان را کارمندان دولت تشکیل می‌دهند که نسبت به دوره گذشته که ۷۱ نفر بود، رشد ۱۰۵ درصد را شاهد هستیم.

وی افزود: از نظر شغلی ۵۵ نفر با مشاغل آزاد در دوره دهم ثبت نام کرده بودند که دوره یازدهم به ۷۴ نفر رسید، مشاغل فرهنگی ۷۶ نفر در دوره قبل به ۷۹ نفر در این دوره رسید و شمار روحانیان از ۲۱ نفر به ۱۰ نفر رسیده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه حدود ۵۰ نفر از داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس بازنشسته هستند، گفت: در دوره گذشته آمار این قشر برای نامزدی مجلس ۳۹ نفر بود.

حسین‌زادگان از ثبت نام ۷۹ داوطلب با سابقه کار فرهنگی یا معلمی در این دوره از انتخابات خبر داد و افزود: آمار دوره گذشته فرهنگیان ۷۴ نفر بوده است.

وی بیان کرد: سبقت جوانان برای داوطلبی در انتخابات مجلس در مازندران خوب بوده و در این دوره از انتخابات بیش از ۲۵ درصد از داوطلبان دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند که در مقایسه با دوره گذشته نشانگر افزایش ۳۰ درصدی اقبال این گروه سنی است.

استاندار مازندران ادامه داد: سنین ۳۰ تا ۴۰ سال ۱۱۹ نفر، ۴۱ تا ۵۰ سال ۱۱۸ نفر، سن ۶۱ تا ۷۰ سال نیز ۲۳ و ۷۱ تا ۷۵ سال یک نفر ثبت نام کردند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ نفر از داوطلبان نامزدی نمایندگی ثبت نام شده دارای سابقه نمایندگی مجلس هستند، یادآور شد: در این زمینه شاهد کاهش حدود ۱۰ درصد نسبت به دوره گذشته هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.