پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تیلکی‌ها سابقه بسیار پرافتخار و درخشان علمی و معنوی دارند

0

نماینده ولی فقیه در مازندران در یادواره شهدای روستای تیلک: جهالت، ضلالت و حیرت بین مردم، سه عامل قیام امام حسین (ع) بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران در یادواره ۵۰ تن از علما و شهدای روستای تیلک بخش چهاردانگه شهرستان ساری گفت: جهالت، ضلالت و حیرت بین مردم، سه عامل قیام امام حسین (ع) بود که باید راهش ادامه یابد.


آیت الله محمدی لائینی افزود: یاد و خاطره ۵۰ شهید و عالم از روستای شهیدپرور و ولایت‌مدار تیلک را که برای علم و ادب، ترویج و تبلیغ دین و دفاع از دین و امنیت خدمت کردند و شهید شدند را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: ملاصالح مازندرانی داماد علامه مجلسی بزرگ که واقعا در تدین و دانش سرآمد بود و همچنین ایت الله ملا عبدالله شریعتمدار هم از علمای بزرگ قرن ۱۳ هجری قمری بود در میان حوزه‌های علمیه خیلی معروف است و افتخار این استان، شهرستان و این روستاست، آیت الله ملا عبدالله شریعتمدار، ایشان هم از شخصیت‌های مهم و ارزشمند این دیار بود، تا برسیم به مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالمجید دیانی، تیلکی‌ها سابقه بسیار پرافتخار و درخشان علمی و معنوی دارند، انتظار ما این است که حال شما متناسب با گذشته شما باشد، افزودن بر افتخارات و ضایع نکردن آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد: البته این روستا نیازمندی‌های زیادی دارد که باید برطرف شود، امیدواریم با کمک مسئولان مشکلات را برطرف کنیم و این حق روستائیان است.


جهالت، ضلالت و حیرت بین مردم، سه عامل قیام امام حسین (ع)

همچنین نماینده، ولی فقیه در مازندران در بیت مرحوم آیت الله ملاعبدالله شریعتمدار تیلکی در روستای تیلک حضور یافت و با خانواده وی دیدار کرد.

ملا عبدالله تیلکی معروف به شریعتمدار تیلکی از علمای بزرگ قرن سیزدهم هجری قمری بوده که در روستای تیلک چهاردانگه دیده به جهان گشود، او از شاگردان برجسته آیت الله العظمی سید علی طباطبایی و از فلاسفه مشهور و اساتید مسلم علم و ادب در عصر خود بوده است.

آیت الله محمدی لائینی همچنین با خانواده شهید بزرگوار علیرضا نظری تیلکی در روستای تیلک دیدار و گفتگو کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.