پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه مازندران بدون کار زیربنایی در حوزه پسماند ممکن نیست

0

مهدی جمالی‌نژاد روز چهارشنبه در حاشیه همایش شهرداران استان مازندران در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: توسعه شهر در کنار انجام تمام پروژه های زیربنایی و زیرساختی به جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی و در کنار اینها به زیباسازی، مبلمان و فضای سبز شهر نیازمند است.

وی افزود: در کنار اینها مهمترین بحثی که باید دنبال شود و در بازه کوتاه مدت باید به سرانجام برسد بحث پسماند است که سازمان شهرداری ها در کنار حمایت های ریالی، مالی و اعتباری تلاشش در این است که بستر را آماده کند تا پروژه های زیرساختی شهر در حوزه پسماند به نتیجه سریع برسد.

جمالی نژاد گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اعتبارات تخصیصی مدیریت پسماند در استان مازندران در سال ۹۸ چند نقطه از جمله آمل، محمودآباد، نور، فریدونکنار، بابل، بهشهر، قائمشهر، بابلسر، نوشهر و ساری را در نظر گرفته است.

وی افزود: تلاش سازمان این بوده که هرکدام از این شهرها پروژه ای در زمینه مدیریت پسماند و بحث زباله داشته باشند از جمله در آمل احداث ایستگاه پردازش و بازیافت و مکان یابی و ساماندهی محل دفن جدید، در محمودآباد ساماندهی محل دفن پسماند و احداث ایستگاه پردازش و بازیافت، در نور خرید تجهیزات پردازش و بازیافت و ایجاد حوضچه جمع آوری و مدل شیرابه در فریدونکنار سامانه مرکز دفن پسماند را در دست اجرا داریم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: همچنین در بابل تکمیل محوطه تخمیر و تولید کمپوست و مدل شیرابه و مرکز دفن، در قائمشهر خرید تجهیزات مرکز تخمیر و دفن پسماند، در بهشهر ایجاد محوطه تخمیر در بابلسر کمک به اجرای پروژه های طرح پسماند، در نوشهر کمک به ساخت نیروگاه پسماند نوشهر و کمک به نیروگاه پسماند ساری و مدیریت شیرابه مرکز دفن را در نظر گرفته ایم.

وی توجه به بحث پسماند و مدیریت این بخش را به دلیل گردشگرپذیری مازندران یکی از مهمترین اولویت های استان برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.