پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه بیمارستان‌های تامین اجتماعی ساری و نکا آغاز شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، دکتر محمد خورشیدی روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه تمامی خدمات بخش اداری و مالی درمانگاه ها و بیمارستان ها باید از فضای درمانی خارج شود، افزود: به همین منظور تاکنون ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای بیمارستان بوعلی نکا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زمین های مورد نیاز برای توسعه این ۲ بیمارستان خریداری شده است، ادامه داد: با اتمام این طرح تعداد تخت های هر یک از این ۲ بیمارستان تا ۹۰ تخت افزایش می یابد.

خورشیدی با بیان اینکه طبق آمار، پارسال ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی به ثبت رسیده است، گفت: از آنجایی که شهرستان های ساری و نکا جمعیت قابل توجهی از بیمه شده‌ها را دارند، طرح خروج این ۲ بیمارستان در قالب مقیاس کوچک در سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است.

پایان طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی مازندران

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران همچنین گفت که طرح ارتقاء بیمارستان های تامین اجتماعی که از ۲ سال پیش در سازمان تامین اجتماعی کلید خورده است با هزینه حدود ۱۴ میلیارد تومانی به اتمام رسید.

هتلینگ، برنامه ارتقاء کمی و کیفی خدمات اقامت بیماران بیمارستانی و ارائه امکانات مناسب به همراهان بیمار گامی اساسی در جهت افزایش رضایت مراجعان است.
بیمارستان های ولیعصر قائمشهر، حکمت ساری، شفای بابلسر، بوعلی نکا و رازی چالوس از بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی مازندران هستند که ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان را انجام می دهند.

از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خورشیدی با بیان اینکه متولی طرح نسحه نویسی الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: در حال حاضر این طرح در درمان مستقیم بیمه شده‌ها در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی با ارائه کارت ملی در حال انجام است.

وی افزود: تمامی خدمات از جمله دریافت دارو، آزمایش و دیگر خدمات بستری و درمانی به صورت الکترونیکی در بیمارستان ها و درمانگاهای ملکی تامین اجتماعی استان انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در باره آخرین وضعیت بدهکاری به بیمارستان های دولتی و خصوصی طرف قرار داد در استان گفت: از ۳۶۰ میلیارد تومان بدهی به بیمارستان ها و مراکز آزمایشگاهی و داروخانه های دولتی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان، ۱۷۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۶۴ میلیارد تومان از پرداختی ها بابت مطالبات مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران و ۱۴ میلیارد تومان نیز بابت مطالبات مراکز آزمایشگاهی و داروخانه های استان بوده است.

خورشیدی با بیان اینکه ۲ هزارو ۳۰۰ موسسه دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان مازندران هستند، اظهار داشت: پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی، آزمایشگاه و داروخانه های دولتی برای جبران کاهش نقدینگی است که تاثیر مثبتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات و مسایل مالی در سازمان، نگاه تامین اجتماعی به حوزه درمان مثبت و تمام تلاش سازمان ارتقای کمی و کیفی درمان در سراسر کشور است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران بدهی به بیمارستان های بخش خصوصی طرف قرارداد در استان را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صدد تامین اعتبار برای پرداخت به بیمارستان های خصوصی استان هستیم.

۶۹۹۰/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.