پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه اشتغال صنعتی توصیه نمایندگان مازندران به متولی جدید صمت استان

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، علی اصغر یوسف‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد :بیش از ۵۰ درصد اقتصاد ما مربوط به بخش صنعت و معدن است و اقتصاد دغدغه اصلی کشور و مردم است.

وی با بیان اینکه سر ریز مسائل اقتصادی را در آسیب های اجتماعی می بینیم، گفت: ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی و سیل بیکاران در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد ، از دیگر آسیب هایی است که از فضای اقتصادی نشات می گیرد.

یوسف نژاد اظهار کرد:توسعه اقتصادی فقط توسط یک دستگاه شدنی نیست و حلقه ای از دستگاه ها باید تعامل داشته باشند تا شاهد پیشبرد امور باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همفکری و همدلی ، امتیاز مثبت برای برون رفت از شرایط امروز است که به نا حق دشمن بر ما تحمیل کرده است .

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: اولویت اصلی اقتصاد مازندران کشاورزی است اما صنعت هم بخشی از اقتصاد این استان را بر عهده دارد.
عبدالله رضیان با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعت و معدن، نیازمند رسیدگی بیشتر است، افزود: از مهمترین مشکلات ما در استان بحث صادرات است و مدیر جدید باید در این زمینه ورود کند.

وی گفت: چه تولیدات صنعتی مازندران و چه تولیدات کشاورزی به ویژه مرکبات،  قابلیت صادراتی دارد و می‌تواند نقطه قوت اقتصاد استان مازندران باشد.
رضیان با اشاره به اینکه صنایع کوچک، بیشترین ظرفیت مازندران در حوزه صنعت است، ادامه داد: واحدهای صنعتی در شرایط سختی که داریم نیاز است مورد حمایت قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه واحدهایی که در حال کار هستند می‌تواند کمک بزرگی در توسعه اشتغال و تولید باشد.
در مراسم امروز محمد حسینقلی قوانلو به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان مازندران معرفی و از محمد محمدپور عمران مدیرسابق این دستگاه نیز تجلیل شد.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.