پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توجه جدی به نیازهای کودکان از برنامه های ستاد امر به معروف است

0

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد محمدی پیش ازظهر دوشنبه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن تشریح برنامه‌ها و رویکردهای جدید ستاد، عنوان کرد: توجه جدی به نیازهای کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی مدون در این حوزه از اولویت‌های اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

محمدی یکی از وظایف این ستاد را هماهنگی وهمراهی دستگاه‌ها در حوزه معروف عنوان کرد و با اشاره به اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر درهمه دستگاه‌ها ایجاد شده است اما اثر بخشی قابل قبولی مشهود نیست، اظهار داشت:

وی تغییر نگرش پیرامون مسائل مختلف در هر جامعه‌ای را نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح در آن حوزه عنوان و اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر، نهادی انقلابی، فرهنگی و سیاست‌گذار است که تمرکز اصلی آن معطوف به فعالیت‌های ایجابی است نه صرفاً برخوردهای سلبی و ورود به مسائل اجرایی.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در راستای احیای این فریضه فراموش شده در جامعه، افزود: معتقدیم برای اثرگذاری بیشتر می‌بایست برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها را از سنین پایه آغاز کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، کانون پرورش فکری را مجموعه‌ای فعال و زیر ساختی عنوان کرد که در حوزه تولید فرهنگی و تربیت نسل آینده ساز مؤثر است و بر همین اساس توجه به آموزش و نظارت بر آن یکی از مأموریت‌های ستاد است که همراهی دستگاه‌های فرهنگی از جمله کانون را می‌طلبد.

وی یکی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری را معرفی مصادیق معروف عنوان کرد و برضرورت ایجاد تیم تخصصی اندیشه ورز برای تولید محتوای فرهنگی تاکید کرد.

ضرورت توسعه فرهنگی از سنین کودکی و پایه

محمدعلی یزدان شناس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران نیز با اشاره به اهداف تربیتی این نهاد فرهنگی، کانون را احیاگر امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به شعارهای کانون افزود: تمرین زندگی– خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد و آینده ساختنی است بر پایه تربیت و مهارت افزایی، کودکان ونوجوانان را در مسیرشکوفایی استعدادها یاری می‌بخشند.

یزدان شناس با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین روش حل مساله عنوان کرد و یادآور شد، البته نیاز است این فرضیه مهم، متناسب با درک مخاطب و به روز عمل شود.

وی با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب در عدم واگذاری کانون به بخش خصوصی، این نهاد فرهنگی را مجموعه‌ای بستر ساز و مهم در حوزه فرهنگ عنوان کرد و بیان داشت: همه ۶۰ فعالیت کانون واسطه تربیتی هستند تا کودک ونوجوان از طریق آن با مفاهیم زندگی و تربیتی آشنا شوند.

کد خبر 5023628
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.