پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توانمند شدن شرکت‌های تعاونی گلاب‌گیری منطقه دودانگه

شرکت‌های تعاونی منطقه دودانگه ساری در حوزه گلاب‌گیری باید توانمند شوند و در مسیر صادرات گام بردارند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران دیروز جمعه با حضور در منطقه دودانگه ساری و بازدید از بخش‌های مختلف کشاورزی این منطقه با بیان اینکه کشاورزی را باید توسعه داده و زیرساخت‌های بخش کشاورزی شامل منابع آب، تجهیز و نوسازی و صنایع تبدیلی و تکمیلی را باید ارتقا دهیم، گفت: باغاتی که در منطقه بالادست احداث شده اند باید مدرن تر، فنی‌تر و اصولی‌تر شوند تا بهره وری افزایش پیدا کند.

حسن عنایتی افزود: احداث باغ گل محمدی که از مزیت بالایی برخوردار است باید اقتصادمحور باشد تا شاهد کیفیت بیشتر محصول تولیدی همراه با اخذ برند برای این محصول باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی در حوزه گلاب‌گیری باید توانمند شوند و در مسیر صادرات گلاب گام بردارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه بالادست، باید اصول فنی را در مزارع گندم و کلزا رعایت کنند، گفت: تامین آب موضوع جدی در این مناطق است و امور آب باید در این حوزه جدی‌تر ورود پیدا کند.

توانمند شدن شرکت‌های تعاونی گلاب‌گیری منطقه دودانگهعنایتی خاطرنشان کرد: آموزش و ترویج باید سرلوحه کار در بخش کشاورزی قرار گیرد.

احداث سکوی جمع آوری شیر، مشارکت در برگزاری جشنواره گل محمدی، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، بهبود زیرساخت‌های منطقه، توسعه اصولی باغ در اراضی شیبدار و تامین آب کشاورزی از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید‌ها پروژه‌های متنوع کشاورزی، مزارع، باغات، کارگاه‌های گلاب‌گیری و زیرساخت‌های حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و در پایان بازدید، جلسه جمع‌بندی و تصمیم‌گیری درخصوص توسعه کشاورزی منطقه برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.