پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توافقنامه تجارت ترجیحی ایران با اتحادیه اوراسیا جدی گرفته شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، علی محمد شاعری روز چهارشنبه پس از انتصاب به این سمت از سوی نمایندگان استان مازندران در نخستین نشست خود با خبرنگاران در ساری افزود: با توافق کشورهای عضو اوراسیا شامل روسیه، بلاروس، قزاقستان ، قرقیزستان و ارمنستان، جمهوری اسلامی ایران هم به تعرفه ترجیحی این اتحادیه پیوست.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی این فرصت اقتصادی خوبی برای تجار و صادرکنندگان ایرانی است که بتوانند با کمک دولت به خصوص وزارت امور خارجه به شناسایی نیازمندی های کشورهای عضو که حدود ۲۰۰ میلیون جمعیت دارند، اقدام کنند و ضمن صادرات به این کشورها، نیاز داخلی را نیز از این کشورها تامین کنند.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت ایران از پنجم آبان ماه سال جاری به این اتحادیه پیوست و باید هر چه سریعتر پیش زمینه لازم را برای ورود بخش خصوصی به این اتحادیه فراهم کند و هر گونه تاخیر می تواند کشورمان را با ضرر و زیان مواجه کند.
شاعری با اشاره به تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مازندران و صادرات ناچیز آن به کشورهای خارجی به دلیل برخی محدودیت ها و سنگ اندازی داخلی و خارجی اظهارداشت : استان مازندران می تواند در تامین مواد غذایی مورد نیاز کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا پیشگام باشد و ما توانمندی لازم را از لحاظ تامین محصولات مورد نیاز داریم.
براساس توافقنامه با رئیس جمهوری ایران با روسای جمهوری ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا، جمهوری اسلامی ایران از پنجم آبان ماه سال جاری به طور رسمی به تعرفه ترجیحی کشورهای این اتحادیه پیوست به طوری که می تواند ۵۲۰ کالا را با این تعرفه به این کشورها صادر و یا وارد کند.
برگشت آرامش پسا تحریم به کشور
رئیس مجمع نمایندگان مردم استان مازندران با اشاره به گذشت حدود ۱۸ ماه از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تحریم ظالمانه ایران از سوی این کشور گفت: رئیس جمهوری آمریکا با خروج یکجانبه از برجام و برگرداندن تحریم ظالمانه به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم بود که با تلاش مسوولان زیر چتر ولی امر مسلمین و تاب آوری مردم، ملت ما از این گردنه سخت نیز عبور کرد.
شاعری افزود : براساس برآوردها سازمان های بین المللی ملت ایران توانست این تحریم را نیز همانند گذشته به درستی پشت سربگذارد و به آرامش در پساتحریم برسد و طبق همین بررسی ها از سال آینده کشورمان وارد رشد اقتصادی نیز خواهدشد و همه ما باید تلاش کنیم تا با همکاری مردم به گونه ای عمل کنیم که شوک مجدد به اقتصاد کشور وارد نشود.
وی با اشاره به مخالفتش نسبت به اصلاح قیمت سوخت در روزهای اخیر اظهار داشت: اگرچه تعداد زیادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این تصمیم سران قوا تا حد زیادی از لحاظ زمانی و مکانی انتقاداتی را داشتند، ولی باید دولت و تمام مسوولان دیگر مرتبط به گونه ای این مرحله را پشت سر بگذارند که فشار مضاعفی به مردم وارد نشود.
وی اضافه کرد: دولت همانگونه که وعده کرد باید تمام درآمد ناشی از اصلاح قیمت سوخت را برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه اختصاص دهد و از سوی دیگر به بخش تولید نیز به عنوان خط مقدم تحریم ظالمانه آمریکا نیز کمک کند تا آنها بتوانند در فضای آرام به تولید بپردازند.
این نماینده اصولگرای مجلس دهم راهبرد مقابله با تحریم را مقاوم سازی اقتصاد داخلی بیان کرد و اظهارداشت : برای تقویت بنیه اقتصاد داخلی باید از آن حمایت کرد و تسهیلات ارزان قیمت دولت نیز باید در جهت حمایت از تولید و اقتصاد داخلی و اشتغال جوانان به کار گرفته شود و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا تاکنون تسهیلات ارزان قیمت خوبی را برای بخش اشتغال و اقتصاد از صندوق توسعه ملی مصوب کرد.
شاعری افزود : ساختار اقتصادی کشور به دلیل وابستگی بیش از اندازه به دولت نیاز به اصلاح دارد و تا زمانی که این اصلاح ساختار در اقتصاد ایران برای حضور قدرتمند بخش خصوصی واقعی فراهم نشود، نمی توان از آن انتظار تحرک مورد نیاز جامعه را داشت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری با دولت برای  اصلاح ساختار اقتصادی  کشور را دارند.
استان مازندران ۱۲ نماینده دارد که هر شش ماه یکبار براساس رای اکثریت یک نفر به عنوان رئیس مجمع نمایندگان انتخاب می شود که در این دوره که آخرین رای گیری در دوره دهم مجلس شورای اسلامی محسوب می شود، علی محمد شاعری به عنوان رئیس مجمع جانشین ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار و رئیس سابق مجمع نمایندگان استان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.