پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توازن مناسب بین سطح زیر کشت انار و میزان درآمد وجود ندارد

0

حسین حسن نژاد شامگاه چهارشنبه در آیین برگزاری هفتمین جشنواره ” انار اشرف ” در بهشهر افزود: مجموعه مدیران و باغداران برای موفقیت بیشتر در حوزه کشاورزی و توسعه اقتصادی و درآمدزایی باید به اقتصاد این بخش توجه بیشتری اعمال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه باید قیمت تمام شده تولید مهم باشد و صرفه اقتصادی برای کشاورزان و باغداران داشته باشد؛ یادآور شد: همراهی مروجان و باغداران، نشست  ترویجی و علمی، استفاده از توان گروه فنی برای توسعه اقتصادی مهم است و باید توجه شود.

حسن نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه ظرفیت های بخش کشاورزی، فرصت گردشگری است؛ گفت: اراضی شالیزاری و باغات مازندران، فرصتی مهم برای گردشگری است و باید در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

وی افزود: باید در حوزه کشاورزی تلاش شود تا فعالیت های مختلف اقتصادی انجام شود، هزینه ها را کاهش داده و به سمت محصولات با کیفیت بالا، افزایش برداشت در هکتار و ترویج باغداری انار برویم.

عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم با اعلام اینکه کیفیت و سلامت دو اصل مهم برای تولید محصولات کشاورزی است؛ خاطر نشان کرد:مازندران از استان های برتر تولید انار در کشور است و تولید حدود ۱۰ هزار تن محصول انار از باغات مازندران، شایسته این استان نیست.

شهیدی فر گفت: کلکسیون مرکز تحقیقات انار با ۹۰۰ رقم انار، ایجاد نهالستان و تولید ارقام خوب و مناسب و با کیفیت، ایجاد صندوق حمایت از انار کشور از برنامه های مهم در راستای توجه به انار و کاهش دغدغه در این بخش بوده است که بخشی انجام شده و مابقی در حال انجام است.

وی با تاکید بر فرآوری، سورتینگ و سردخانه انار افزود: باید با استفاده از فرآوری، سورتینگ و سردخانه انار به فکر صادرات بود و باغات انار با آبیاری تحت فشار مدیریت شده و شاهد تولید بیشتر و محصول با کیفیت  باشیم.

هادی خنجری فرماندار بهشهر هم با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی گفت: ظرفیت صنعتی در بخش تولید انار و صنایع تبدیلی و فرآوری این بخش مغفول مانده است و از این صنعت بازمانده ایم و باید با افزایش ظرفیت تولید انار و فرآوری در این بخش تلاش شود.  

هفتمین جشنواره ” انار اشرف ” در بهشهر هشتم تا ۱۲ آبان ماه در مجتمع گردشگری هوتو بهشهر ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.