پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمرکز تب‌سنجی در مبادی خروجی جاده‌ها

0

این طرح در مازندران هم از صبح امروز در تمامی مبادی خروجی استان به اجرا درآمد ، اقدامی که برای برخی از شهروندان این ابهام را ایجاد کرده است که ورود به استان گردشگرپذیر مازندران بدون هرگونه نظارتی آزاد شده است.

بر اساس طرحی که از امروز اجرایی شده ، تمامی شهروندانی که قصد خروج از استان محل سکونتشان را داشته باشند در مبادی خروجی استان خودشان تب سنجی می شوند تا چنانچه مشکوک به ابتلای بیماری کرونا باشند در محل سکونتشان قرنطینه شده و بار اضافی را به استان میزبان تحمیل نکنند.

یکی از مشکلاتی که طی دو هفته گذشته و همزمان با تب سنجی در مبادی ورودی استان مازندران برای متصدیان اجرای طرح ایجاد شده بود ، چگونگی برخورد با مسافران مشکوک به ابتلای کرنا بود ، به این معنی که این دسته از مسافران حق ورود به استان را نداشتند و باید به استان محل سکونتشان باز می گشتند ولی تعدادی از آنها با امتناع از بازگشت یا به فکر دور زدن مبادی تب سنجی با کمک محلی ها افتادند و یا این که به قرنطینه شدن در مازندران اصرار داشتند.

ستاد مقابله با کرونای مازندران که به ریاست استاندار طی حدود یک ماه گذشته روزانه گاهی تا ۲ نشست برگزار می کرد ، چند روز پیش به تمامی مسافرانی که قصد سفر به استان را داشتند هشدار داد که در صورت دریافت نکردن جواز ورود به داخل خاک استان در مبادی تب سنجی ، یا باید به استان محل سکونتشان بازگردند و یا در مازندران با هزینه خودشان در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

در پی بروز این مشکل و همزمان با ورود به تعطیلات رسمی نوروزی ، ستاد مقابله با کرونای کشور اجرای طرح تب سنجی در مبادی خروجی استان ها را به جای مبادی ورودی به اجرا گذاشت تا از این طریق افرادی که مشکوک به ابتلای بیماری کرونا هستند در استان خودشان در قرنطینه قرار گرفته و حق خروج از محل سکونتشان را نداشته باشند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر مازندران از زمان اجرای طرح تب سنجی در مبادی ورودی استان تا پایان روز سه شنبه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر ورودی به این استان مورد تب سنجی قرار گرفتند.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران هم صبح چهارشنبه همزمان با اجرای طرح تب سنجی در مبادی خروجی استان ، به خبرنگار ایرنا گفت که این طرح مصوبه ستاد ملی کرونا است و بر  اساس آن از امروز هر کسی که قصد خروج از مازندران را داشته باشد ، در مبادی خروجی استان تب سنجی می شود تا اطمینان حاصل شود که مبتلا به کرونا نیست.

در پی اعلام استقرار ایستگاههای تب سنجی در مبادی خروجی مازندران ، از عصر امروز اخبار و تصاویر و کلیپ های ویدئویی از برچیده شدن ایستگاه های ارزیابی کرونا در مسیر های ورودی مازندران در جاده های هراز ، فیروزکوه و کندوان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شد و برخی نیز این اقدام را به معنای ورود آزاد مسافران به مازندران تعبیر و انتقاد کردند. 

در همین حال رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل که از مناطق اصلی ورود مسافر از جاده هراز است با اطمینان دادن به شهروندان مازندرانی مبنی بر این که با تب سنجی در مبادی خروجی استان ها ، افراد مشکوک به بیماری کرونا وارد مازندران نخواهند شد ، به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از این پس مسافران در مبادی خروجی استان خود غربالگری خواهند شد. 

وی با اشاره به اینکه مسافران ورودی به مازندران از استان های خودشان ربالگری می شوند ، افزود: یکی از اهداف این طرح شناسایی موارد مشکوک در استان خودشان است تا بیماران در همان جا بستری شوند و برای مناطق میزبان تحمیل نشوند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.