پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمایل دانشگاه آزاد مازندران برای خرید کارخانه چوب و کاغذ / برگزاری غیرحضوری ترم تابستانه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کرمانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها مرجعی برای حل مسائل کشور می‌توانند باشند؛ در حوزه اشتغال چنانچه از ظرفیت این مراکز استفاده شود بسیار اثرگذار هستند، اظهار کرد: ۱۳ واحد دانشگاهی در ۱۳ شهر استان ایجاد شده و در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند و آموزشکده‌های مختلف هم در کنار مراکز آموزش عالی فعال هستند.

وی در ارتباط با اقدامات پژوهشی بیان کرد: مسیر پایان‌نامه‌های در این مرکز آموزشی به سمت حل مسائل کشور و استان‌ها سوق داده شده است، ماموریت دانشگاه استان مازندران در طرح پایش بررسی مسائل حوزه گردشگری تعریف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری سهم استان در این حوزه را در تدوین پایان‌نامه ۱۴ هزار عنوان اعلام کرد و گفت: و درباره مسائل مختلف در حوزه گردشگری باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در کشاورزی مسائل مختلفی وجود دارد، امروز آماده هستیم برای حل مسائل مختلف استان طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه برای توسعه ارتباط دانشگاه و مسؤولان استانی نیاز به معرفی قابلیت‌های دانشگاهی داریم، افزود: در این بخش نیاز به انعقاد قرارداد با متولیان استانی داریم به همین دلیل دبیرخانه پایش دانشگاه آزاد در کشور راه‌اندازی شده است.

کرمانیان در ارتباط با برگزاری آزمون در سطح دانشگاه، افزود: زیرساخت برگزاری به صورت مجازی در دستور کار است و در رشته پزشکی و علوم پزشکی زیرساخت‌ها آماده است، کلاس‌های ترم تابستانه به صورت غیر حضوری در دستور کار است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش یادگرفتیم که با کرونا زندگی کنیم و به وزارت علوم هم پیشنهاد دادیم که از امکانات دانشگاه در طرح تعاون برای برگزاری آزمون استفاده کنند، در این طرح از دانشجویان شهرهای مختلف در محل تولد و زندگی آنها آزمون گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری یادآور شد: انتظار ما از اصحاب رسانه که در جهت چالش‌های کشور کمک کردند این است که با بررسی و شناخت حوزه‌های مختلفی ظرفیت دانشگاه آزاد را به خوبی معرفی کنند.

وی در پایان از تمایل دانشگاه آزاد اسلامی مازندران برای خرید کارخانه چوب و کاغذ مازندران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بحث واگذاری این کارخانه مطرح  است این اراده در دانشگاه آزاد اسلامی استان وجود دارد.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.