پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمام محلات ساري بايد از حقوق يكسان شهروندي برخوردار شوند.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري ساري: مهدي عبوري ، شهردار ساري در نشست هم انديشي الحاق محلات جديد به شهر ساري، اظهار كرد: هدف از برگزاري اين نشست قدرداني ازمنتخبان مردم در سمت‌هاي شوراي اسلامي روستا وعزيزان دهياراست كه در شوراي اسلامي چهارم زحمات زيادي را متقبل شدند.

وي با اشاره به اينكه طرح‌هاي جامع توسط وزارت راه و شهرسازي تهيه وطرح جامع از طريق مشاوراني كه در اين امر انتخاب مي‌شوند صورت مي‌گيرد.

شهردار ساري با بيان اينكه ۲۱ سال قبل آخرين طرح جامع شهر ساري ابلاغ شد و از سال ۸۴ تا كنون ساري فاقد طرح جامع جديد بود، اضافه كرد: طبق قانون طرح جامع قديم تا زماني كه طرح جديد تدوين نشده است، لازم‌الاجرا است.

اين مسؤل، جلسات هم‌انديشي و مشورت  براي حل مشكلات را سياسي ندانست و گفت: حرف‌هاي مرا سياسي تلقي نكنيد شهرداري هم علاقمند بود تا توسعه شهر به سمت دريا  ي مازندران هم صورت گيرد.

عبوري در ادامه اظهارداشت : چه بايد كرد كه پيش ازشروع دوره خدمت اينجانب در شهرداري دو بخش رودپي شمالي و جنوبي شكل گرفته بود و  بر اساس قانون هيچ بخشي نمي‌تواند اضافه و يا كم شود جز اينكه بعد از مراحلي در وزارت كشورتصميم قبلي باطل اعلام  شود.

       

شهرداري پيشنهاد توسعه شهر به سمت دريا را داده بود

 

مهدي عبوري با بيان اينكه شهرداري ساري پيشنهاد نموده بود تا توسعه شهري از ساري به سمت دريا صورت پذيرد، تصريح كرد: اين طرح از سوي وزارت كشورقابليت اجرايي  شدن داشت اما به هر دليلي صورت نگرفت.

شهردار مركز مازندران، محدوده شهر ساري را از شمال تا ديوار دانشگاه روزبهان دانست و افزود: مجموعه مديريت شهري به رفاه شهروندان مي انديشد اما بپذيريد كه در اين حيطه مطروحه تمام اختيارات امر بر عهده نهاد شهرداري نيست اما اين نهاد به دليل آنكه مردمداري را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است ، بر اين اساس  لحظه اي از  عملگرايي مبتني بر اقدام وعمل فرموده مقام معظم رهبري غافل نخواهد شد.

رفاه متوازن شهروندي دغدغه‌ تيم مديريت شهري

 

شهردار ساري با اعلام اينكه طرح جامع شهر ساري ارديبهشت سال ۹۵  ابلاغ شد و نحوه واگذاري آن در همه ابعاد ديده شده است ، بيان داشت: يكي از دلايل عقب‌ماندگي ساري همين نگاه‌هاي سياسي است و بعد از خودمي پرسيم چرا رشد و توسعه ساري با شتابي اندك پيش مي رود.

عبوري با اشاره به اينكه براي رسيدن به شرايط مطلوب توسعه و رفاه شهروندي دغدغه‌ تيم مديريت شهري بايد كار براي مردم باشد، افزود: براي نخستين‌بار ۱۰ روستا به سه منطقه شرق ، غرب و جنوب مركز استان مازندران الحاق شده است و شهرداري قطعا با مطالعاتي كه انجام پذيرفته و كار كارشناسي عزيزان حاضر در جلسه از مشكلات موجود مطلع شده است، اما فراموش نكنيم كه براي انجام امر مي بايست طبق قانون رفتار نماييم و نمي بايست انتظارات از شهرداري فراتر از اين مهم باشد.

وي با بيان اينكه خيلي‌ها بخاطر اينكه عبوري  زياد مي‌داند نمي‌توانند او را تحمل كنند، اضافه كرد: از ابتداي خدمت تاكنون خدمتگذاري به مردم را در عمل نشان داده ام وهر جا تيم مديريت شهري ورود پيدا كرد،  خروجي آن براي شهر ساري آباداني و پيشرفت بوده است.

اين مسؤول با بيان اينكه شهرداري در الحاق روستا به شهر به جبر، خدمات روستايي را جايگزين خدمات شهري نخواهد كرد، افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ هكتار ساري به ۴ هزار هكتار وسعت تبديل شد و حريم شهر تا ۱۲ هزار هكتار افزايش يافته است.

عبوري اظهار كرد: در اجراي الحاق روستاي ۱۰ گانه به شهر ساري بيش از ۵۰ هزار نفر به جمعيت مركز مازندران اضافه شد ودغدغه من براي اهالي همه محله‌هاي مختلف ساري است، افزود: خدمات‌رساني شهرداري به محلات ده گانه الحاقي به شهر ساري كمتر از ساير محلات نيست و نخواهد بود.

در ابتداي حضور در شهرداري بيان نمودم كه شهر مي بايست متوازن توسعه يابد. اگر امروزاين نهاد  در حال ساخت بوستان بانوان در شمال شهر مي باشد وهمزمان دو زيرگذر در جنوب شهر، احداث زيرگذر در ذغال‌چال، دوربرگردان در بلوار پاسداران و بوستان ولايت در مركز شهر ساري را در دستور كار قرار دارد و اين يعني گستردگي انجام پروؤه ها در تمام جغرافياي ساري.

 

      

 

 

وظيفه اصلي مديران  تحقق اميدآفريني فرموده مقام معظم رهبري مي باشد

مهدي عبوري با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري فرموده اند؛وظيفه اصلي مديران اميد آفريني باشد، به عنوان سرباز كوچك ولايت اعلام مي‌كنم با اجراي متوالي پروژه‌هاي عمراني، كار، تلاش و پيگيري اميدآفريني براي اهالي شهر حاصل شده باشد.

عبوري بيان كرد: اميدآفريني با جلسات و همايش‌ها ايجاد نمي‌شود وضعيت شهر ساري بعد از ۳۹ سال واين  چهار سال اخير ديده شده است، همه مديران به اندازه توان و عرضه خود كار كرده و مي كنند.

وي با بيان اينكه براي خدمتگذاري به مردم ياد گرفته ام ، سرم را فقط در مقابل مردم خم كنم  ونه مديران بالادستي و اين را با خداي خود عهد نموده ام. ، خدا را شاكرم تاكنون براي احقاق حق مردم ساري كوتاهي نكرده ام.

اگر اهل معامله بودم با تمام مشكلات موجود در كشور ساري اينك بدل به كارگاه بزرگ سازندگي نمي شد.

اين مسؤول با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري فرمان مي‌دهد حماسه اقتصادي اجرا شود، وقتي مي‌گوئيم ولايتمداريم ، حاصل حماسه اقتصادي در ساري ؛ يعني تبديل بودجه ۷۰ ميليارد توماني شهرداري ساري به ۵۸۴ ميليارد تومان .

عبوري به فرموده مقام معظم رهبري، درمورد مديريت جهادي اشاره كرد و ادامه داد: مديريت جهادي يعني اينكه ۱۰۰ روزه پارك ملل احداث شود، ۲۹ روزه امام زاده يحيي تعريض شود و تلاش در احداث زير گذر ميدان فرح‌آبادو تبديل نمودن پادگان قديم ساري به بوستان ولايت كه در حال اجرا است.

وي با بيان اينكه وقتي مقام معظم رهبري مي‌فرمايند اقدام و عمل يعني اجراي طرح به زمين مانده هدايت آب‌هاي سطحي بعد از ۱۷ سال و انجام آن بعد از يك سال و نيم، درحاليكه انجام پروژه طرح هدايت آب‌هاي سطحي از  دغدغه هاي مهم  مردم ساري بود.

                         

 

اجراي اين حجم از پروژه ها شعار نيست

شهردار ساري افزود: اجراي اين پروژه‌ها خواب و خيال و شعار و برنامه نيست همه در سايه اقدام و عمل انجام شده است.

با تمام سنگ اندازي‌ها و كار شكني‌هايي كه همه  مردم شهراز آن خبر دارند و مي دانند  از كجا نشات مي‌گيرد و ما به آن توجه اي نداريم چرا كه  توجه ما خدمت به مردم است ،هر كه دلش هرچه خواست بگويد ما با تمام توان جهت خدمت به مردم حركت مي كنيم .

وي در ادامه به دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها افزود :احكام شوراي عالي شما آماده مي‌شود و برخي كارها در محلات به صورت هيات امنايي و به صورت شوراي عالي اداره مي‌شود، شهرداري نمي‌خواهد براي مردم مشكل ايجاد كند درد دل مردم روستا را وقتي كسي پاسخگو نيست اعضاي محترم شوراها مي‌شنوند ، لازم است همديگر را درك كنيم .

شهردار ساري با ابراز اميدواري مبني بر اينكه شهرداري در كنار شما به عنوان اعضاي شوراها و دهياران قرار دارد، بيان كرد: هيچ نگراني براي الحاق شدن به شهر ساري نداشته باشيد.

اين مسؤول دسترسي به حمل و نقل شهري، ايجاد فضاي ورزشي، احداث پارك و توسعه فضاي سبز و ايجاد رفاه شهروندي به طور يكسان در تمام محلات ساري را حق مردم محلات مختلف دانست و ادامه داد: اضافه شدن ۵۰۰ هكتار عرصه به فضاي شهري براي خدمات‌رساني نيازمند آموزش نيروي انساني و افزايش ماشين‌آلات است كه فرصت مي‌خواهد.

شهردار ساري  در بخش پاياني سخنانش با اعلام اينكه سطح مطالبات مردم ساري افزايش يافته است و اين اتفاق بايد ۲۰ سال پيش از اين مي‌افتاد، افزود: هر فردي بخواهد خدمتگذار شهروندان ساروي در شورا و شهرداري شود نمي‌تواند به عقب برگردد ، دغدغه مردم ساري بايد سرلوحه كار قرار گيرد.

تمام طرح‌هاي تدوين شده در سند چشم‌انداز مركز مازندران توسط مديريت شهري به صورت مسيرمشخص  ريل‌گذاري شده است، و هر فردي  كه مي‌خواهد خدمتگذار مردم ساري باشد بايد اين مسير را تا نقطه هدف طي كند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.